Actic og samarbeidspartner Xtractor stakk nylig av med prisen i kategorien Best Sport & Lifestyle Project for sin interne utdanningsportal Actic Academy.
Den beskrives av juryen som sømløs og en portal med visuelt sett gode løsninger, ifølge en pressemelding.
«Læresystemet appellerer til sitt unge, mobilprefererende publikum», heter det i begrunnelsen fra Totara – selskapet som er leverandør av de tekniske løsningene utdanningsportalen er basert på.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]
– Vi visste at vi hadde en utfordring med å nå «Snapchat»-generasjonen. For å oppnå vår visjon om å skape et sunnere samfunn, må vi ha bransjens beste medarbeidere i alle ledd. Derfor har vi satset stort og nytt i Actic Academy, sier Magnus Johansen, ansvarlig for opplæringsportalen hos Actic Norge.
Medaljejakt gav engasjement
– En liten detalj, som nesten ble til ved en feiltakelse, men som viste seg å bli del av suksessen vår, er at vi flyttet tidligere fullførte kurs over, slik at brukerne fikk «medaljer» for fullførte kurs løpende like etter lansering, forteller HR-ansvarlig Linda Nilsson i Actic.
Disse medaljene gjorde de ansatte mer ivrige etter å hente flere medaljer, noe som skapte ekstra engasjement rundt lanseringen. Medaljene brukes av mange ansatte i deres mailsignatur.
Bygget på et halvt år
Det tok knappe seks måneder fra oppstart til portalen var klar med filmer, oppgaver og spørsmål. Johansen og Nilsson er svært tilfredse med resultatet og den påfølgende anerkjennelsen:
– Vi skal være en kunnskaps- og kulturbygger. Vi er naturligvis svært stolte av å bli anerkjent med prisen for beste bransjeprosjekt for dette, i selskap av store amerikanske offentlige virksomheter og ledende finansaktører, sier Johansen.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]