SATS og Forbrukertilsynet er uenige om hvorvidt det er greit at treningskjedens kunder automatisk har blitt flyttet over på et digitalt medlemskap under koronakrisen.
SATS mener at når kjeden sendte ut melding om ulike kompensasjonstilbud, og opplyste at ved ikke å svare ville man bli flyttet over på et digitalt medlemskap – kan dette regnes som aksept. Forbrukertilsynet mener derimot at dette er brudd på markedsføringsloven.
– Vi ber dem nå om å få uttrykkelig aksept fra kundene som ble automatisk flyttet, og refundere pengene for dem som har betalt uten å godta tilbudet, sier juridisk direktør Frode Elton Haug i Forbrukertilsynet til avisen.
Forbrukertilsynet har ikke fattet noe vedtak i saken, og SATS har sendt sitt svar til Forbrukertilsynet.
– Vi konstaterer at vi ser ulikt på den juridiske vurderingen av saken, og har en annen oppfatning. Men vi har en konstruktiv dialog med tilsynet, sier CEO Sondre Gravir i SATS til E24.no.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]