– Vi er veldig stolte over å være den første større kjeden i Norge som nå er Miljøfyrtårn, fastslår administrerende direktør Morten Hellevang.
Han forteller at EVO er sikre på at miljøbevissthet vil bli et stadig viktigere kjøpskriterium i fremtiden.
– Samtidig er det et selvstendig ansvar for oss som driver næringsvirksomhet å være bevisst på hvordan vi driver vår virksomhet. EVO har derfor valgt å bruke betydelige ressurser på å bringe miljøarbeidet inn i et system som retter fokus på det som er viktig og samtidig stiller krav til årlig oppfølging og forbedring, forteller Hellevang.
– I hele koronaperioden har vi derfor jobbet intensivt med å miljøsertifisere alle våre klubber.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]
Blitt mer bevisst
Sertifiseringen innebærer at alle deler av virksomheten er analysert og dokumentert med tanke på miljøavtrykk og hvordan kjeden håndterer alle sider av virksomheten. Det er også strenge krav til årlige forbedringer.
– Prosjektet har gjort at vi har blitt mye mer bevisst på hvilket miljøavtrykk vi setter og hvordan vi strukturert kan jobbe med å bli bedre, år for år, område for område, sier Hellevang – og legger til at EVO med dette nok en gang har tatt et sterkt standpunkt.
– Vi var første kjede som sa at all doping automatisk ville bli politianmeldt, og vi har jobbet mye med kroppspress og bevisstgjøring rundt dette. Nå var det naturlig for oss også å bli første større kjede som tok grep innen miljøarbeid. Så får vi håpe at flere andre følger etter og tar den jobben dette innebærer.
– Kanskje kan det også medføre at vi selger mer, men det vil tiden vise, sier Hellvang.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]