Eleiko overtar salgs- og distribusjonsansvaret for Stages Indoor Cycling i hele Norden fra 2018.
Ifølge en pressemelding fra Eleiko er avtalen eksklusiv for landene Norge, Sverige, Danmark og Finland.
«Eleiko har de siste årene opplevd en stødig vekst I distribusjonsforretningen. Med Stages i porteføljen styrkes Eleikos posisjon som en komplett løsningsleverandør til helse- og treningssektoren i Norden», heter det i meldingen.
Ifølge avtalen vil Eleiko bruke sine salgs- og markedsføringsressurser til å distribuere produktene fra Stages, inklusive tre forskjellige spinningsykkel-modeller og det digitale verktøyet Stages Flight.
Hårete mål
Country Manager Daniel Eriksen i Eleiko Norge forteller til treningsindustrien at de er veldig spente på den nye avtalen, som de fra nyttår overtar fra Fitness Brands som har hatt Stages i porteføljen inntil nå.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Det er i tråd med det vi ønsker, nemlig å ha de samme merkevarene i alle de nordiske landene, sier Eriksen.
– Hva slags ambisjoner har dere med Stages i Norge?
– Vi har en ambisjon om å selge tusen sykler første året i det norske markedet, fastslår Eriksen.
Strålende fornøyd
Siden lanseringen i 2015 har Stages Indoor Cycling opplevd stort vekst verden over, og ser nå frem til å øke markedsandelen i Norden, ifølge meldingen.
– Stages er strålende fornøyd med å inngå partnerskap med en aktør som Eleiko i Norden. Som sterke merkevareleverandører deler vi mange verdier, og en dyp forståelse av den kommersielle treningsindustrien – og hva som skal til for å oppnå suksess. Vi er spent på fremtiden og ser frem til et meget suksessrikt samarbeid, sier Paddy Murray, Vice President International Sales i Stages.
Går for Life Fitness
Ifølge markedssjef Ida Perez i Fitness Brands løper deres avtale med Stages ut 2017.
– Det er Life Fitness sitt oppkjøp av Indoor Cycle Group (ICG) som er bakgrunnen for dette. Sykkelserien består av seks forskjellige sykler med teknologi og prisvinnende design fra ICG – og med Life Fitness som vårt hoved-brand, har vi valgt å gå Life Fitness sin vei med produktsortimentet. Også fordi vi ser at det er mer integrert innenfor en totalleveranse. ICG vil bidra til mangfoldet i valgmuligheter fra Life Fitness, og viser selskapets satsning innen gruppetrening som skaper gruppedynamikk, samhold og nye treningsopplevelser i bransjen, sier Perez.
– Fitness Brands har gjort en fantastisk jobb for oss i regionen, men med Life Fitness’ oppkjøp av ICG, ble det ikke noe poeng for noen av oss å fortsette. Vi vil fortsette å jobbe med begge aktørene for å sørge for en fin overgang i regionen, sier Paddy Murray til treningsindustrien.no.