Endelig har «Jern-Erna» sluppet grepet og 15. juni braker det løs igjen. Det betyr ikke at kunder som midlertidig eller permanent forlater treningssenteret ditt, automatisk kommer tilbake.
Nå er det viktig at vi alle jobber aktivt for å vinne kunder tilbake, skape lojalitet og forenkle jakten på helt nye medlemmer.
«Ikke glem at det er mye enklere og billigere å vinne gamle medlemmer tilbake enn å prøve å vinne nye. Nå gjelder det å mobilisere alt du har – stå på!»
Her er tre konkrete tips for hvordan du kan gjøre deg klar til å fylle treningsstudioet ditt med gamle medlemmer og nye:
1. Forenkle gjenvinningsprosessen
Invester i et digitalt verktøy som hjelper deg med å kommunisere tilbakevinningstilbud med et personlig preg til dine gamle medlemmer. Du har kundenes kontaktinformasjon og de er veldig forretningsrelevante, så sørg for at de får et tilbud som de kan akseptere løpende.
2. Remarketing og markedsføring automatisering (MA)
Forbrukeren trenger ofte å se den samme meldingen mange ganger for å si ja. Derfor er det viktig at du forbereder kampanjer på sosiale medier som du kommuniserer til riktig målgruppe i de rette kanalene til rett tid.
3. Bruk eksisterende medlemmer til å rekruttere nye
Uansett hva du selger, gir det troverdighet når en tredjepart markedsfører produktet eller tjenesten din. Forsikre deg om at du oppretter en gruppe ambassadører for dine mest lojale medlemmer og ber dem om hjelp til å rekruttere sine venner, kolleger og lignende.
Involver denne gruppen i planlegging og utvikling av kampanjer for å generere en følelse av tilhørighet og eierskap. Gi dem et incitament og riktige digitale verktøy (innhold, plattform, assistanse) for å hjelpe deg.
Vi håper tipsene ovenfor kan hjelpe deg med å komme deg på beina så snart som mulig.
Hvis du trenger flere tips eller informasjon om hvordan en layout kan se ut på NG Dialogue, er vi selvfølgelig til din disposisjon helt gratis.
Ring oss eller send epost til post@ngdialogue.no. Les mer om oss ngdialogue.no