Sjefsbytte og et økonomisk steg tilbake ble fasit for Concept Norway i regnskapsåret 2017/2018. Nå retter country manager Henric Lindh blikket fremover.
Utstyrsleverandøren Concept har avvikende regnskapsår (september til september). Nå foreligger fasit for 2017/18: Omsetningen havnet på 11,2 millioner kroner, mens driftsresultatet endte på minus 1,3 millioner kroner.
I sommer valgte sjefen Ståle Olestad Hansen å hoppe av, og stafettpinnen gikk videre til Henric Lindh.
– Det er ingen dramatikk i dette. Ståle valgte å gå videre, og har gjennomført en bra overlevering til meg slik at jeg kan jobbe videre med den veien vi har tegnet opp, sier Lindh.
– Vi ser på dette året som et mellomår. Det har vært litt tøft. Vi beskriver det som et mellomår for vi har et bra grunnlag og organisasjon på plass, og vi jobber videre med strategien som er satt. Vi tenker veldig langsiktig med tilstedeværelse i Norge, Sverige og Finland – hvor vi omsetter for ca. 200 millioner kroner – og har sterk tro på den linjen.
BodyBike er hjertet
Han fastslår at Concept Norway har alle muligheter til å bli en stor leverandør også i Norge, men at det i seg selv ikke er et mål.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Vi er en totalleverandør som kan levere alt, men vi har valgt å fokusere på utvalgt produktsortiment; spesielt BodyBike. Det finnes mye BodyBike på markedet i dag, og vi har nærhet til et stort reservedelslager. Vi pakker BodyBike med helhetsløsninger for sykkelsalen, så denne merkevaren er viktig for oss. I og med BodyBike er såpass kjent vil det være vårt hjerte, sier Lindh.
Vil bli et naturlig valg
Selskapet fokuserer også stort på funksjonell trening med Torque, alt fra rigger til enkelt treningsutstyr.
– Her kan vi med vår kompetanse, sammen med kunden, skape kundetilpassede løsninger som følger trendene.

– Ser man på Norge har veksten i antall treningssentre vært enorm, men antallet som trener har ikke økt. Idag er vi flinke til å sørge for de 30 prosentene som trener på et treningssenter, men vi har et stykke igjen når det gjelder å motivere og senke dørterskelen for de resterende 70 prosentene.
– Selvfølgelig skal man ligge i forkant når det gjelder digitalisering og følge trendene – men det innebærer også at den opplevelsen kanskje ikke adresserer de som i dag ikke besøker et senter. Fremtiden handler om å skape opplevelser for ulike målgrupper, og vi vil ta en rolle med å hjelpe sentrene mer med å forstå målgruppen.
Lanserer nettbutikk
– Hvordan ser du for deg utviklingen fremover?
– Det som er gledelig er at de økonomiske tallene til våre kunder, går riktig vei. Konkurransen er hard, men vi skal holde på vårt, være tydelige og skape verdier for kundene.
– Vi har vekstambisjoner, men det vi skal fokusere på er verdiskapende produkter. Svarer markedet skal vi også ansette flere, selv om vi i inneværende år ikke har konkrete planer om det, sier Lindh.
Han forteller at Concept Norway snart kommer til å lansere en nettbutikk der kundene får egen innlogging med ferdigrabatterte priser – for å forbedre kjøpsopplevelsen på de enklere produktene.
– Og så skal vi fortsette på veien vi har begynt på, fastslår Lindh.