Om en knapp måned går TREN20 av stabelen. Daglig leder Børge D. Klakegg i CrediCare har store forventninger om å overgå fjoråret med temaet senterdrift.
– Vi har alltid et mål om å overgå det foregående TREN-seminaret, det har vi i år også. Vi håper at TREN20 skal bli det beste hittil, fastslår Klakegg.
Årets tema «senterdrift» er basert på tilbakemeldinger CrediCare fikk etter fjorårets arrangement. Klakegg mener det vil være et tema som engasjerer og treffer bra, slik at folk ønsker å være med.
I fjor var det ca. 300 deltakere på TREN, og målet er at antallet skal bli cirka det samme i år.
Fokus på drift
– Tilbakemeldingene i fjor var positive, generelt sett. Vi fikk vite at deltakerne ønsker å lære mer om daglig drift av treningssentre – det vi omtaler som senterdrift – med undertemaer på ledelse, bevaring og rekruttering, bruk av sosiale medier, markedsføring og økonomi.
– Og så ønsker vi alltid å blande inn litt inspirasjon, og det tror jeg vi har sikret med minst to av foredragene, forteller Klakegg.
Strategi og drift av treningssentre har vært hovedtema også på tidligere TREN-seminarer, men Klakegg mener det er viktig å holde seg oppdatert.
– Forretningen forandrer seg og folk endrer seg. Det vil for eksempel være en annen måte å angripe markedsføring på i 2020 enn i 2017 – så det er viktig å ha med oppdatert kunnskap.
Dropper omdømmeundersøkelsen
Omdømmeundersøkelsen som Credicare kom med i 2016, er i år ikke en del av programmet.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Det blir ikke omdømmeundersøkelse som vi har kjørt tidligere. Virke Trening har sitt foredrag der de sier litt om bransjen, så i år har vi valgt å ikke kjøre den undersøkelsen som vi har kjørt tidligere.
– Hvorfor det?
– Vi tror det er mer hensiktsmessig å kjøre den for eksempel annet hvert år i stedet for hvert år. Det har vist seg over tid å være lite bevegelse i resultatene, og dermed er det ikke nødvendig å kjøre den årlig.
Viktig med kombinasjon
– Generelt sett, hvem bør delta på TREN?
– TREN har jo blitt et bransjetreff, og vi håper det skal være interessant ikke bare for eiere og ledere – men også andre ansatte på treningssentrene. Vi er opptatt av at det skal være faglig, men også sosialt: Kompetanseheving, deling av erfaringer med andre og påfyll av verktøy og input fra de ulike foredragsholderne.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]
– Merker dere konkurransen fra andre eventer i bransjen?
– Vi er klar over at det er andre der ute, men foreløpig merker vi det ikke på interessen rundt TREN.
– Hva betyr TREN for CrediCare?
– Det er et stort og viktig arrangement der vi ønsker å ta på alvor den rollen vi har i det norske treningssentermarkedet, ved å la det være åpent for både kunder og ikke-kunder. Vi tror at det er viktig for bransjen å samles for å dele erfaringer og bli kjent – og bygge seg sterkere.
Økt profesjonalisering
Klakegg ønsker å oppfordre bransjen til å dele kunnskap og erfaringer.
– Jeg vet at andre bransjer som tidligere har vært proteksjonistiske når det gjelder deling, har hatt gode erfaringer med å dele kunnskap og erfaringer.
– Merker dere en økende grad av profesjonalisering i bransjen?
– Ja, det merker vi, og det er bra for alle parter. Vi får mer proffe kunder som stiller krav til oss – og som gjør at vi må være på tå hev.
– Hva ser du mest frem til å høre under TREN20?
– Her blir det standard «Ole Brum-svar», men vi er godt fornøyd med programmet. Det er en god miks med kompetanse fra bransjen, men også fra eksterne. Vier veldig fornøyde med å ha fått inn Gjert Ingebrigtsen – det tror jeg blir et bra inspirasjonsforedrag. Og ikke minst Øystein Pettersen og avslutningen vi skal ha.
– Det er vanskelig ikke å nevne alle, men guruen Paul Bedford blir også bra å få med seg, samt de tre PT-ene som skal snakke om salg av PT-timer – det vet vi at bransjen er veldig opptatt av, fastslår Klakegg.