Remind har landet en fjerdedel av innfordringsmarkedet for treningssenterbransjen på under to år. Rundt 350 treningssenter, inkludert flere kjeder, er allerede på kundelisten. – Den langsiktige ambisjonen er å bli en så spisset aktør at det er en selvfølge at alle treningssentre i Norge bruker Remind. Det er dette vi kan, sier Øyvind Tranøy.
Exceline-sjefen er en av eierne som var med på etableringen av Remind AS høsten 2019. I tillegg er Exceline-gründer Rune Reitan med. Tidligere salgssjef i CrediCare, Andre Saxegaard, er daglig leder i selskapet som er lokalisert på Moelv – da «innfordringssentrum» i Norge er området rundt Mjøs-byene.
– Med god kjennskap til ubetalte treningsavgifter hos våre 600 treningssenterkunder ønsket vi å lage en skreddersydd innfordringsløsning som er tett integrert med medlemssystemet, forteller Øyvind Tranøy.
– Tidlig februar 2020 fikk vi bevillingen fra Finanstilsynet til å starte ordinær innfordringsdrift, og per nå har vi 350 treningssentre som oppdragsgivere.
Remind har utviklet integrasjon mellom innfordringssystemet og medlemssystemet. Sentrene kan derfor finne relevant informasjon om saksgangen direkte i medlemssystemet. Behovet for å logge seg inn på innfordringssystemet er derfor fjernet.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Oppleves som et medlemskontor
– Våre saksbehandlere har inngående kunnskap i medlemssystemet og spisskompetanse i medlemshåndtering, slik at sentrene kun får henvendelser hvor de må ta stilling til innsigelser. Annen info finner saksbehandlerne i medlemssystemet, fortsetter han.

– Vi tar i bruk moderne digitale betalingsplattformer som gjør at medlemmene ikke føler seg fanget i en innfordringsloop, men får gjort opp og forblir fornøyde medlemmer videre. Vi hjelper medlemmene ut over kravet de har, slik at Remind oppleves som et medlemskontor med god service i større grad enn et inkassobyrå.
Dette gjør at medlemmet blir mer fornøyd og en god tone etableres også med medlemmer som har mottatt en purring, ifølge Tranøy.
– Er det bare Exceline-kunder dette passer for eller har dere også andre treningssenterkunder?
– Remind benytter det mest brukte innfordringsfagsystemet i landet, så alle senter som har medlemssystem med integrasjon kan bruke Remind i basisutgave. Men integrasjonsfordelene vi har utviklet mellom Remind og Exceline er per dags dato ikke tilgjengelig hos andre medlemssystemer.
– Det er dette vi kan
– Hvem er det dere vokser på bekostning av?
– Vi har fått kunder fra flere andre innfordringsleverandører. Kundene sier de opplever en stor reduksjon i tiden de benytter til å svare på innfordringssaker og følge opp utestående.
– En markedsandel på ca. 25 prosent målt i antall sentre, på kort tid, er imponerende. Hva er den mer langsiktige ambisjonen?
– Den langsiktige ambisjonen er å bli en så spisset aktør at det er en selvfølge at alle treningssentre i Norge bruker Remind. Det er dette vi kan, fastslår Tranøy.
I løpet av 2021 forventer selskapet en omsetning som passerer 10 millioner kroner.
– Tjener dere penger på dette?
– Å tjene penger omhandler i stor grad om å forenkle det å betale en regning, jo enklere det blir, desto mindre behov for manuell forklaring blir det. Vi bruker mye tid per innkommende telefon og epost, men vi slipper å behandle alle da vi har intuitive løsninger for folk flest.
– Så langt har det vist seg å være godt nok for å tjene penger i tillegg til å levere god løsningsgrad til bransjen.
VÅRE TRENINGSSENTERPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]
Flere kjeder om bord
På kundelisten kan Remind notere blant annet Nr1 Fitness, Feel24, Feelgood og Impulse.
– Dessuten er de fleste studentidrettene kunder, i tillegg til mange frittstående sentre, sier Tranøy.
– Skal Remind se ut over treningssenterbransjen eller er det kun denne bransjen som er aktuell?
– Inntil videre konsentrerer vi oss om å være den beste leverandøren og partneren for treningssentrene. Oppdragsmengden har økt i rekordtempo, og vi leter nå etter ansatt nummer fem, konkluderer Tranøy.