Flere informative kunde-caser og gode foredrag innenfor sosiale medier, medlemslojalitet, kommunikasjon og digitalisering, satte GDPR høyt på agendaen i år under TREN18.
iQey takker for deltakelsen som sponsor på TREN18. Nok et bra gjennomført arrangement og vi gratulerer CrediCare med ny rekord på antall deltakere!
GDRP handler ikke bare om medlemskommunikasjon, men også om hvordan en virksomhet generelt behandler data.
Vi i iQey er svært opptatt av god behandling av brukerdata, og i forbindelse med de nye retningslinjene har vi inngått et samarbeid med et byrå som kan hjelpe sentre til å få kontroll på dette området.
Data og GDPR
Et av de viktigste punktene med GDPR er at brukere eier sin egen data. Hos iQey har medlemmer en egen brukerprofil og muligheter til å styre kommunikasjonen fra både senter og samarbeidspartnere.
«Samtykker» innhentes på en naturlig måte ved at brukere aktiverer det mobile medlemskortet i appen. iQey er integrert med medlems- og bookingsystemet og synkroniserer medlemsdata i sanntid i skyen.
I tillegg samles det verdifull data på bakgrunn av en bruker sin aktivitet, enten på eller utenfor senteret. Eksempelvis på bakgrunn av integrasjoner med treningsklokker gjennom Google Fit og Apple Health.
iQey gir senteret mer innsikt i interesser, adferd og (trenings)aktiviteter og tilbyr unike muligheter for å kommunisere med sine medlemmer på iQey plattformen.
«iQey motiverer medlemmene til å være mer aktive, og inspirerer dem med relevant innhold til riktig tid»
Kostnadseffektiv kommunikasjonsplattform
Som flere av foredragsholderne på TREN18 seminaret påpekte, krever digitalisering mange ressurser, mye tid og mange ulike systemer for å få dette til.
iQey sin CRM-plattform er skreddersydd for treningsbransjen, og utviklet på bakgrunn av ulike digitale trender som blant annet Virke Trening har informert om i flere år. I tillegg er den bygd rundt selve treningsaktiviteten til medlemmene, og kommunikasjon vil dermed skje på medlemmenes premisser og oppleves som relevant.
Fordi mye av kommunikasjonen via iQey er automatisert og triggerbasert, vil det kreve langt færre ressurser å få til en god og relevant digital medlemsreise med iQey. Sentre vil kunne være del av hverdagen til sine medlemmer, uten å måtte investere i egne løsninger eller apper. Disse krever mye videreutvikling i en digital verden med stadig mer kravstore brukere.
«Med personlige utfordringer kan dine medlemmer sette sine egne mål, samt få en digital oppfølging av treningen»
En digital og personlig treningsnøkkel
iQey tilbyr senteret å være del av et informasjonsnettverk som omhandler trening og helse – et økosystem hvor brukeren er i sentrum. Medlemmet får individuelt tilpasset kommunikasjon, personlige trenings- og aktivitetsprogrammer og gode verktøy for å lykkes med sin trening.
Hele målsetningen med appen er nettopp å skape en personifisert opplevelse rundt trening og rundt medlemskapet på et senter. Dermed faller veldig mye naturlig på plass hva gjelder GDPR og hvordan og hvorfor data skal anvendes og brukes!
Videreutvikling
Det er et stort behov for våre løsninger i markedet, og vi fortsetter med å utvikle i stor fart for å skape den beste digitale kundeplattformen for treningsbransjen. Vi skal fortløpende opp med nye moduler for blant annet venneverving, prøvetime & salg og individuelle treningsanbefalinger.
Først og fremst gjennom «personlige utfordringer» som blir en viktig del av aktivitetsprogrammet for å skape en variert treningshverdag.
Ta kontakt med iQey
iQey er en skyløsning som ikke krever noen hardware-investeringer og er integrert med ditt lokale adgangssystem.
iQey har vært live siden juni 2017, og er i drift på over 60 sentre – og har gjennomført 456 887 døråpninger hittil. Vi har satt inn flere ressurser for å håndtere utrullingen på nye sentre framover.