annonse

annonse

iQey lanserer bransjens største vervekampanje

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Den 2. juli slippes iQey-appen i markedet. Lanseringen sparkes i gang med vervekampanjen «Summer Challenge» for alle treningssentre som ønsker å være med – kostnadsfritt.

– 2. juli er en magisk dato. Da åpner vi opp iQey for alle, og sammen med våre partnere kjører vi bransjens største vervekampanje uavhengig om treningssenteret er iQey-kunde eller ei, sier markedsdirektør Kristian Rasmussen.

Målet er å få flest mulig i aktivitet, både eksisterende og potensielle nye medlemmer.

– Potensielle medlemmer som blir knyttet til et aktuelt treningssenter gjennom iQey i løpet av kampanjeperioden, kan få et godt tilbud for å bli medlem i etterkant, fremhever Rasmussen.

Siden oppstarten har iQey holdt en relativt lav profil. Videreutvikling og finpuss av appen er gjennomført sammen med kunder som Stamina Trening. Fra 2. juli blir det et annet trykk.

– Nå ser vi for oss stor vekst. Vi har utbedret mange «barnesykdommer» og testet og tilpasset systemet ved hjelp av våre kunder, forteller daglig leder Gerwin Quak.

Han legger til at iQey nå er i bruk hos ca. 30 sentre i tillegg til hele Stamina-kjeden.

Brukerne i fokus

Kampanjen «Summer Challenge» tar sikte på å overbevise brukerne: Både medlemmer og potensielle medlemmer som verves på hvilket som helst treningssenter.

– Vi skal motivere og premiere dem gjennom gjennomføring av tilpassede treningsprogram – man kan velge mellom 12 forskjellige «challenges». Du kan invitere med deg en kompis på senteret eller venner på ferie til å gjennomføre aktiviteter du kan gjøre i en ferie. Vi skal tracke og premiere at du er aktiv, sier Rasmussen.

Han legger til at han tror aktivitet gjennom sommeren gjør at medlemmene både kommer tilbake mer happy og raskere enn uten sommeraktivisering. iQey bruker også digitale virkemidler for å trekke medlemmer inn på senteret ved slutten av kampanjeperioden.

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

Sommerutfordringen er åpen for hvem som helst, og ved brukerens registrering i appen blir informasjon automatisert og personifisert – med bakgrunn i at alle ikke er like. Treningsinspirasjon og virkemidler for å få folk til å holde seg aktive skal framover understøttes av nyinnkjøpt AI-teknologi.

Her kan du melde deg på Summer Challenge

– Vi setter brukerne i fokus og agerer ut fra det de vil ha – personifisert ut fra data om brukerne. Det er viktig at treningssentrene forstår verdien av dette. Alle er ikke like og vil ha det samme, fastslår Quak – og legger til at å hjelpe folk til å lykkes med sine treningsmål er det viktigste aspektet.

Verving og store premier

For å få med flest mulig til å ta i bruk appen har iQey via sine samarbeidspartnere toppet utfordringen med premiering: Både fysiske premier og unike rabattkoder, relatert til den enkeltes preferanser underveis – men rosinen i pølsa er topp-premiene for gjennomførte aktiviteter: Reiser verdt henholdsvis 100 000, 50 000 og 20 000 kroner, avhengig om man kjøre gruppe-, duo- eller solo-utfordring.

Markedsdirektør Kristian Rasmussen (t.v.) og daglig leder Gerwin Quak er spente på hvor mange treningssentre som ønsker å være med på Summer Challenge.

For å kvalifisere til de mest attraktive premiene må man invitere minst en annen som ikke er medlem på det aktuelle senteret ennå. Jo flere man inviterer desto større er sjansen for å vinne premien. Er man blitt vervet av et medlem, kan man bli med på trening i løpet av kampanjeperioden. iQey brukere som ikke er vervet kan få gratis prøvetimer gjennom appen.

For å delta i konkurransen må de gjennomføre ti treninger i appen, enten på senteret, hjemme eller ute.

Målet er 200 sentre

Deltakelse krever ingen integrasjon eller installasjon sett fra treningssenterets side. For at potensielle medlemmer kan registrere sitt oppmøte, utleverer iQey en batteridrevet registreringsbrikke – en såkalt beacon – som plasseres i resepsjonen.

– Vi gjør alt fra a til å, det har ingen kostnad for treningssenteret, og det medfører ikke noe jobb, fastslår Rasmussen.

For å sørge for at flest mulig melder seg på Summer Challenge, bidrar iQey med materiale for print og digitale flater på treningssenter, samt at iQey promoterer aktiviteten digitalt. En sosiale medier-pakke for hvordan man kan inspirere medlemmer og være synlig gjennom sommeren, ligger også på bordet.

– Med våre eksisterende iQey-sentre og potensielle kunder har vi nesten hundre sentre med på Summer Challenge. Målet er å doble dette og øke vår totale brukermasse til 100 000 brukere, fastslår Quak.

 

annonse

Senterpartnere

Leverandørpartnere

[l_slider]