Christina Therkildsen jobber med en undersøkelse for å finne svar på «hvordan det egentlig går med gruppetimer på treningssentre i Norge». Hun inviterer alle sentre til å delta.
– Alle som driver et senter er opptatt av hvilken verdi gruppetreningen gir senteret. Her er det så utrolig mange erfaringer vi sitter med som ofte blir lansert på nettet stykkevis og delt, så jeg lurer på hvilken erfaring og opplevelse treningssentrene sitter med hver for seg, sier Therkildsen.
Hun legger til at hun sitter med en følelse av at fokus på gruppetrening er på vei oppover igjen, men vil grave dypere for å kartlegge trendene.
De siste ukene har hun jobbet med en spørreundersøkelse for å finne noen av svarene på «hvordan det egentlig går med gruppetimer på treningssentrene i Norge».
– Det har vært supergøy og spennende. Nå sendes den ut til små og store sentre, og det er enda mer spennende, sier hun.
Therkildsen inviterer alle treningssentre som har et gruppetreningstilbud til å delta i undersøkelsen. De som deltar vil selv få innsikt i resultatene av undersøkelsen når de er ferdig analysert.
Gruppetrening i fremtiden
– Å få gruppetreningen sterkere opp å gå, det brenner jeg virkelig for, og heldigvis er det mange flere enn meg som er opptatt av det samme – så vi går spennende tider i møte.
Therkildsen påpeker at man blir litt nerd på eget fagfelt etter så lang tid.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Jeg har jobbet med trening og gruppetrening på fulltid i 26 år. I og med at Krønsj og Catslide var tidlig ute med spesialiserte konsepter, er erfaringen jeg sitter relativt bred og kanskje også unik med tanke på utfordringer knyttet til å bygge opp gruppetrening på et senter, sier hun.
Men påpeker også at hvert senters tilbud er unikt og sammensetningen av kunder og ansatte likeså.
– Derfor er jeg også nysgjerrig på sentrenes meninger og erfaringer. Hvorfor tilbyr man gruppetrening? Hvordan fungerer gruppetimer på ditt senter? Er det forskjell på små og store sentre? Og hva tenker man om gruppetimer på treningssenteret i framtiden? Bruker man ferdige konsepter eller lager man timene selv? Hvordan markedsføres gruppetimene, sier Therkildsen.
Hun håper på opp mot hundre svar for å kunne presentere en statistisk relevant undersøkelse, og inviterer senterledere eller gruppetreningsansvarlige ved treningssentre i hele Norge til å delta.
Vil ditt senter delta på undersøkelsen, ta kontakt med Christina Therkildsen på christina@kronsj.no. Undersøkelsen er åpen frem til påske.
LES OGSÅ: Statusen til gruppetreningsinstruktøren må opp!
LES OGSÅ: Bransjeprofilen: Skyr kroppspresset, elsker bevegelse.