Trimhuset Horten og Focus Norway opprettet en gruppe for medlemmene umiddelbart etter at treningssenter-Norge ble stengt. Lokalsamfunnet setter stor pris på innsatsen.
Senterleder Truls-Petter Green Strøm ved Fokus Norway forteller til Treningsindustrien.no at raskt så at de måtte gjøre noe for medlemmene da stengte sentre ble en realitet.
– Vi opprettet en privat Facebook-gruppe som heter «Hjemmetrening for medlemmer av Trimhuset og Focus», men nå har vi åpnet den opp for alle andre også. Gruppen bikker straks 1000 medlemmer, forteller Green Strøm.

På gruppen kjøres livesendinger, tips og råd til medlemmer og det er laget natursti med øvelser i skogen.
– Vi opplyser om at deltakerne bør sprite hendene, ha hansker og ikke ta på postene etc. Naturstien har blitt tatt veldig godt imot. Til og med damelaget til Ørn har hatt dette som obligatorisk trening siden de ikke kan ha vanlig fotballtrening. Og vi passer på at de ikke er for mange av gangen.
Variert tilbud
På gruppen har man også hatt intervjuer med medlemmene.
– Vi spør fem spørsmål: hva gjør du for å få dagene til å gå, hva gjør du for å holde motivasjonen oppe, hva er ditt beste treningstips, har du en bok, film eller podcast du vil anbefale etc.
– Vi planlegger innholdet en uke ad gangen, så vi også ser litt hva kundene har behov for.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Legger dere ut noe nytt hver dag?
– Ja, vi legger ut en treningsøkt hver eneste dag. Det kan være løpetrening, intervall, styrketrening, voksne & barn-trening – alt mulig.
– Vi har også kjørt quiz! Sist fredag hadde vi en quiz med 30 spørsmål, og over 50 deltakere. Det var veldig moro.
Bygger lojalitet
– Hva kan du si om responsen?
– Alle er positive og setter utrolig stor pris på dette, det er bare fryd og gammen! Vi får inn bilder, folk gjør øktene om igjen, de deler, støtter hverandre og er positive.
– Bygger dette lojalitet eller har dere opplevd å miste mange medlemmer hittil?
– Vi har ikke opplevd å miste mange i det hele tatt. Det fine med våre sentre er at de er så personlig. Nå har vi folk som sitter på telefon, og vi holder medlemmene løpende informert. Folk støtter oss slik at de har et senter å komme tilbake til, sier Green Strøm.
Han legger til at han tror alle kommer sterkere ut av dette.
– Man får en økt bevissthet. Når man mister en del i hverdagen så ser man hva ting betyr! Dette er en dugnadsjobb fra både ansatte og medlemmer, og vi er bare positive. Vi vet at dette her kommer til å gå over, fastslår Green Strøm.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]