Eleiko Sport AS økte omsetningen med over 135 prosent i 2017.
Eleiko Group tok over distribusjonen av eget varemerke 1. april i 2016. Inntil da hadde Mylna Pro hatt eksklusive rettigheter til det svenske varemerket.
– Omsetningen registrert i Brønnøysund havnet på 8,8 millioner i 2016, men inkludert omsetningen som gikk fra Group inn til Mylna og direkte til norske kunder, så endte vi på ca. 13 mill., opplyser Country manager Daniel Eriksen i en pressemelding.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
Han forteller at selskapet for 2017 satte et mål på 25 millioner. For inneværende år ble målet satt til 40 millioner, som treningsindustrien skrev da selskapet startet opp.
– Vi landet på en omsetning på ca. 30,5 millioner kroner i 2017, og har et mål om å ha åtte millioner liggende i ordre 1. januar 2018 – samt 10 millioner i vektet pipeline, forteller Eriksen.
Voksende portefølje
Eleiko Sport fikk rettighetene til salg av Woodway løpemøller på tampen av 2016 og starter opp med Stages spinningsykler i 2018.
– Vi føler at posisjonen vår blir klarere for kundene våre når vi har tre «best in class» brands, som kan være med på å sprite opp ethvert treningssenter som ønsker å skille seg ut, forteller Eriksen i meldingen.