annonse

annonse

Kraftig vekst for Eleiko

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Eleiko Sport AS økte omsetningen med over 135 prosent i 2017.

Eleiko Group tok over distribusjonen av eget varemerke 1. april i 2016. Inntil da hadde Mylna Pro hatt eksklusive rettigheter til det svenske varemerket.

– Omsetningen registrert i Brønnøysund havnet på 8,8 millioner i 2016, men inkludert omsetningen som gikk fra Group inn til Mylna og direkte til norske kunder, så endte vi på ca. 13 mill., opplyser Country manager Daniel Eriksen i en pressemelding.

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

Han forteller at selskapet for 2017 satte et mål på 25 millioner. For inneværende år ble målet satt til 40 millioner, som treningsindustrien skrev da selskapet startet opp.

– Vi landet på en omsetning på ca. 30,5 millioner kroner i 2017, og har et mål om å ha åtte millioner liggende i ordre 1. januar 2018 – samt 10 millioner i vektet pipeline, forteller Eriksen.

Voksende portefølje

Eleiko Sport fikk rettighetene til salg av Woodway løpemøller på tampen av 2016 og starter opp med Stages spinningsykler i 2018.

– Vi føler at posisjonen vår blir klarere for kundene våre når vi har tre «best in class» brands, som kan være med på å sprite opp ethvert treningssenter som ønsker å skille seg ut, forteller Eriksen i meldingen.

annonse

Senterpartnere

Leverandørpartnere

[l_slider]