Selskapet Digis lanserer konseptet iQey, et digitalt medlemskort med et tilhørende system for medlemskommunikasjon og oppfølging.
iQey er et mobilbasert system for å knytte medlemmene tettere til et treningssenter, slik at senteret igjen styrker relasjonen til sine medlemmer. Appen bruker moderne beacon-teknologi for å gi adgangskontroll direkte fra mobiltelefonen.
– I bransjen finnes det ikke andre, spesifikke mobile medlemskort som tilbyr samme enkelhet og gode kundeopplevelse som iQey, fastslår daglig leder Gerwin Quak i Digis.
Medlemskort integrert i mobiltelefonen eliminerer logistikk og investeringer i plastkort eller adgangsarmbånd.
– Dessuten betaler man kun for de aktive medlemmene. Telefonen har folk med seg over alt, mens et medlemskort eller et adgangsarmbånd kan glemmes eller mistes. Et digitalt medlemskort sparer sentrene for mye administrasjon og ressurser, sier Quak.
Svaret på manglende ressurser
Digis har bygget et digitalt økosystem med utgangspunkt i medlemskortet, for å gi sentrene en enkel inngang til å kommunisere med kundene sine.

– Formålet er å gi både senter og bruker enkel tilgang til en digital plattform. Ved å gjøre det via medlemskortet får man effekt av at alle har det. Vi mener iQey er svaret på manglende ressurser i bransjen for å imøtekomme medlemmenes krav og behov for oppfølging og motivasjon i de digitale kanalene. Det kan også være nøkkelen til en aktiv livsstil, forteller Quak.
iQey samler informasjon og data om brukerne som for eksempel treningsfrekvens, interesser og behov, historikk og vaner. Via appen kan senteret gjennomføre en til en-kommunikasjon med medlemmene, automatisert eller skreddersydd.
– Bruk av iQey skal gi mer aktivitet, lavere frafall, mer kunnskap om medlemmene og høyere tilfredshet blant medlemmene, fastslår Quak.
Stamina er pilotkunde
iQey må integreres med bakenforliggende medlemssystem. Per i dag er systemet integrert med BRP Systems, mens andre systemer vil kunne komme. BRP Systems var førstemann i og med det allerede er integrert med Gantner (som Gerwin Quak kommer fra). Quak forteller at Digis er i dialog med stort sett alle leverandører av erp-systemer.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
I utviklingen har Stamina vært pilotkunde for iQey. På spørsmål om ambisjoner for spredning og salg av iQey, svarer Quak at de har is i magen.
– Vårt fokus nå er å skape verdi for Stamina. Dessuten er vi allerede en del av markedet i og med BRP Systems er integrert med Gantner. Dette er kunder vi kjenner fra før, sier han.
iQey har et mål om å knytte medlemmer tettere til treningssentrene og redusere frafall. Konseptet lanseres under TREN17-konferansen.
– Det er ofte dyrt å investere i slike løsninger, men iQey er et produkt som reduserer kostnader ved å erstatte fysiske adgangskort og armbånd – og leverer tjenester på toppen som skal gi fordeler for både medlemmer og treningssentre, fastslår Quak.