annonse

annonse

Foto:

MOVA

Nå skifter Nr1 Fitness navn til MOVA

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Selv om det gamle navnet går inn i historien, videreføres den samme treningsfilosofien basert på inkludering og treningsglede. Dette er en milepæl for Nr1 Fitness, for meg personlig og alle de dyktige kollegene mine som har spredt treningsglede i snart 16 år, sier Trygve Amundsen, gründer av Nr1 Fitness og nå driftsdirektør i MOVA.

Prosessen med å slå seg sammen med andre aktører i treningsbransjen begynte allerede for noen år siden.

– For å virkelig kunne nå ut til hele befolkningen og realisere visjonen vår om inkludering og mangfold, måtte vi tenke nytt og stort.

– Som en del av MOVA Group har vi samlet krefter med likesinnede aktører som tror på at trening skal være for alle – uavhengig av alder, bakgrunn eller fysiske forutsetninger. Sammen utgjør vi en sterk allianse som kan tilby moderne treningstilbud over hele Norge.

Merverdi for medlemmene

En av de store fordelene med sammenslåingen er mulighetene dette gir for medlemmene, forklarer markedssjef i MOVA, Andreas Dyngen.

– En av våre høyeste prioriteringer i MOVA er å tilby merverdi til alle våre medlemmer. Fremover skal du som medlem kunne trene på tvers av alle våre over 80 treningssentre rundt om i hele landet, avhengig av type medlemskap.

I tillegg jobbes det med å standardisere tilbudene, slik at medlemmene kan forvente det ypperste innen moderne treningsutstyr, veiledning fra dyktige instruktører og et komplett utvalg av treningstimer.

Bred appell og nye konsepter

– Enten du er en mosjonist eller en toppidrettsutøver, ung eller godt voksen, hos oss skal du finne tilbudene som er skreddersydd for dine behov. Vi skal også utvikle flere konsepter for ulike grupper, som for eksempel seniorer.

– Det at vi nå blir en stor, nasjonal aktør betyr ikke at vi mister lokalforankringen. Tvert imot ønsker vi å bli en synlig og aktiv del av lokalsamfunnene, slik at sentrene våre blir sosiale møteplasser hvor man kjenner tilhørighet.

Videre vekst

MOVA er allerede en aktør man må regne med i det norske treningsmarkedet, ifølge markedssjef Dyngen, som ser store muligheter for treningssentrene som blir innlemmet i MOVA.

– Vi har et enormt potensial for videre vekst og utvikling av nye, spennende treningstilbud.

– Gjennom stordriftsfordeler kan vi holde en konkurransedyktig pris, samtidig som vi sørger for å ligge i front med den aller siste treningsteknologien. Det gir oss et avgjørende fortrinn i et marked med økende konkurranse, sier Dyngen.

Satsing på helse og livsstil

Driften av MOVA er forankret i et felles verdisett – som handler mye om inkludering og treningsglede.

– Visjonen vår er å motivere befolkningen til et sunnere, bedre og mer aktivt liv. Vi tilbyr ikke bare trening, men også et bredt tilbud innen helse og livsstil, avslutter Amundsen.

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]