annonse

annonse

Nordome Fitness på lag med kundene

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Puls Førde og Family Sports Club Elverum er to treningssentre som vektlegger og setter pris på oppfølgning og service. Begge valgte Precor da cardio-tilbudet skulle utvides.

I Nordome Fitness gir vi kundene råd for innkjøp av riktige produkter, tilpasset hvert enkelt senter, og vi kan legge opp en strategi som hjelper kundene til å tjene penger. Dette kan gjerne suppleres fra andre leverandør der vi ser behov for det.

Slik oppnår vi et godt og langsiktig kundeforhold!

– Når vi selger treningsutstyr, ønsker vi å bistå med vår innsikt og forståelse av sentrenes drift, og for hvordan man bygger opp et treningssenter. Vi leverer ikke bare utstyret, setter det fra oss på gulvet og går igjen, fastslår partner Reinhold «Rajje» Dissauer i Nordome Fitness.

Vi jobber i samspill med kundene i en tillitsskapende delaktighet.

Les mer om erfaringene til to av våre kunder!

Puls Førde

Daglig leder: Håvard Nesse Røneid

Bakgrunn i bransjen: Jobbet på Puls som privatpraktiserende fysioterapeut siden 2009, da jeg var ferdig utdannet fra høyskolen i Trondheim. Daglig leder fra 2013.

Håvard Nesse Røneid

Noen ord om deg og ditt senter: Puls nyåpnet i topp moderne lokaler i oktober 2014. Lokalene er tegnet av arkitekter fra xform, og COWI har bistått med akustiske grep i tak og vegger. Dette gir lyse, trivelige lokaler med store vinduer, godt inneklima med aircondition og god akustikk som demper lyden på en utmerket måte.

Antall kvadrat på anlegg: 1 500 m2

Antall medlemmer: 1 700

Antall driftsår: Nyåpnet i nye lokaler oktober 2014, opprettet i 2004

Gir gode innspill

– Hvorfor valgte dere Nordome Fitness/Precor?

– Kombinasjonen av styrke- og kondisjonsapparater med høy kvalitet. Samt god oppfølging.

– Ble utfallet av investeringen som forventet?

– Vi har opplevd langt større vekst i medlemmer og omsetning enn vi hadde sett for oss, og det er ikke tvil om at det å ha treningsutstyr av høy kvalitet er en viktig faktor for denne veksten.

– Hvordan opplever du tilbakemeldingene fra medlemmer på din investering?

– Medlemmene setter pris på kvalitet og godt utvalg. Cardioparken er jo rå, men utvalget på apparater og frivekt er også meget godt. Og det gir mange gode tilbakemeldinger fra fornøyde kunder.

– Hva kan Nordome Fitness samt øvrige leverandører i bransjen bli bedre på i forhold til kundene?

– Raskere dele-levering ved feil/mangler

– Endte dere opp med å kjøpe inn de produktene som var planlagt innen kontakt med leverandør?

– Det ble noen flere tredemøller enn vi hadde tenkt. Vi har nå 24 stk. Og det er vi jammen glade for.

– Hvordan opplever du Nordome Fitness som sparringspartner på kunnskap og produkter?

– Vi får gode innspill fra folk som har vært lenge i bransjen.

– Hvordan opplever dere service og support fra Nordome Fitness?

– Vi kommer til å gjøre flere handler med Nordome. Det er vel et godt svar på det spørsmålet…

Family Sports Club Elverum

Daglig leder: Erik Clasen

Bakgrunn i bransjen: Startet som treningsveileder på Frisk Røa, så fra 1996-2003 diverse stillinger i SATS. Fra 2003 til dags dato daglig leder Family Sports Club Elverum.

Erik Clasen

Noen ord om deg og ditt senter: Jeg er 47 år og opprinnelig fra Oslo. Trives best på eller ved sjøen (vann) og har en lang idrettsbakgrunn fra svømming. Utdannelse fra NIH, samboer, tre barn og hund.

Vi har to sentre i en veldig liten by (ca. 20.000) på hver vår side av byen. Vi har alltid satset på kvalitet og at tilbudet skal være så bredt som mulig. Vi har i tillegg til vanlig styrketreningsrom og kondisjonsavdelinger, squash, 2 saler, 2 spinning og 2 slyngesaler.

Vi har åpent fra 05-24 og med bemanning fra 09-20 i ukedager. Vi har tradisjonelt drevet veldig bra økonomisk, men har de siste årene merket økt husleie og de forskjellige konkurrentene som tar deler av vår medlemsmasse. Det er pr dags dato 7 andre (snart 8) som er i vår bransje her i Elverum.

I den siste tiden ser det ut som vi har fått juster bemanning og utgifter litt mer riktig i forhold til inntekter, men opplever dette som krevende når man ønsker å levere et så bredt og bra tilbud som mulig. Vi satser på å være best på det meste også bemanning og har troen på at det vil lønne seg i lengden.

Antall kvadrat på anlegg: Vi har to sentre på ca. 1 200 kvm2 på hver. Ett ligger i Terningen Arena som er et felles idrettsanlegg, med Høgskole, idrettshall, turnhall og en del private bedrifter, mens det andre ligger i sentrum av Elverum.

Antall medlemmer: Ca. 2 100

Antall driftsår: 34

Seriøse og kunnskapsrike

– Hvorfor valgte dere Nordome Fitness/Precor?

– Vi valgte Precore sist vi kjøpte utstyr fordi de tør å være litt annerledes, er gode på pris og hadde en god dialog i innkjøpsprossen.

– Ble utfallet av investeringen som forventet?

– Investeringen ble bedre enn ventet, vi valgte Preva-systemet og vi ser at svært mange av våre medlemmer benytter seg av det. Mange flere enn forventet logger treningen sin og benytter seg av de funksjonene som ligger i systemet.

– Hvordan opplever du tilbakemeldingene fra medlemmer på din investering?

– Veldig positive, alle klarer å bruke det, selv om de bare skal «gå» litt

– Hva kan Nordome Fitness samt øvrige leverandører i bransjen bli bedre på i forhold til kundene?

– Tenker at det som de fleste er leverandører bør tenke på er at hvis service og deler fungerer bra, så tror jeg flere hadde vært mer lojale. Virker som mange selvstendige sentre kjøper fra mange flere leverandører og dette tror jeg skyldes misnøye med service/besøk og priser på deler. Tror ikke det bør være på deler hvor leverandørene skal tjene penger på!

– Endte dere opp med å kjøpe inn de produktene som var planlagt innen kontakt med leverandør?

– Ja, vi hadde et behov for mer cardio og det valgte vi.

– Hvordan opplever du Nordome Fitness som sparringspartner på kunnskap og produkter?

– Har hatt mange diskusjoner med Rajje, og opplever Nordome som seriøse og kunnskapsrike

– Hvordan opplever dere service og support fra Nordome Fitness?

– Service og support har vært veldig bra, de få gangene det har vært nødvendig.

 

Vil du vite mer om hvordan vi jobber, hva vi kan hjelpe til med eller mer om våre produkter?

Besøk nordomefitness.no

Ta kontakt med Jens Petter (jpk@nordome.no)/971 57 582 eller Rajje (rajje@nordome.no)/468 63 318

 

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]