Eieren av Stamina Trening sluker de 14 sentrene i Family Sport Club. Kjedene slås sammen og bytter navn til Family Sports Club.
Den nye sammenslåtte kjeden får 56 sentre og over 70.000 medlemmer, ifølge en pressemelding.
I fjor sommer kjøpte Norsk Treningshelse AS alle aksjene i Stamina Trening Holding AS.
LES OGSÅ: Norsk Treningshelse kjøper Stamina Trening
Nå kjøper selskapet seg enda mer opp i treningsbransjen ved å sikre seg Family Sports Club som består av 14 senter.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
«Family Sports Club Norway AS passer svært godt inn i Norsk Treningshelses strategi som er tuftet på etablering av et bredt treningstilbud, utvidet medisinsk behandlingstilbud, blant annet med behandling som fysioterapi og legekonsultasjon knyttet til medlemskapet», heter det i pressemeldingen.
Beholder lokalt eierskap
Family Sports Club sine sentre vil bli drevet videre som i dag, med lokalt eierskap, med samme fokus og strategi – men med et gradvis utvidet tjenestetilbud innenfor medisinsk behandling, heter det videre i meldingen.
De to største eierne i Norsk Treningshelse, idrettslegen Arne Instebø og Trond Mohn, har ambisjoner om å videreutvikle driften av Norges nest største treningssenterkjede, nå også med en sammenslåing med Family Sports Club som med sitt kjedekontor nå blir en del av Stamina Trening AS.
Beslutning ble vedtatt i styremøte STH/NTH den 13. mars 2019 og FSC vedtok på sin generalforsamling 27. februar 2019 å selge aksjene i kjedekontoret etter tilbud fra ST/NTH. FSC sine 14 sentre forblir lokalt eid og knyttes til inn i felles kjede med Stamina Trening AS.
Til sammen får den nye kjeden 56 sentre og over 70 000 medlemmer under samme paraply.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]
Stamina Trening og Family-sentrene har en veldig lik profil. Alle sentrene er viktige aktører og bidragsytere innen trening som med et bredt treningstilbud sikrer at mange holder seg aktive. Kjeden ønsker å fortsette sitt arbeid med å ta en tydelig posisjon innen helse, med konseptet som ble lansert i høst – FRISK Helsemedlemskap.
LES OGSÅ: Skal ekspandere med Frisk-konseptet
Avtalen ble signert 14. mars 2019. Salgsprosessen har vært kort og effektiv, ifølge meldingen.