En av Norges største treningskjeder faser ut sin egen utstyrsleverandør, og har inngått et strategisk samarbeid med Fitness Brands gruppen.
En av Norges raskest voksende kjeder, Nr1 Fitness, og Fitness Brands gruppen (Fitness Brands AS og Sportsmaster AS) har inngått et tett samarbeid innen design, oppbygging og leveranse av treningsutstyr til treningssentrene i kjeden, ifølge en pressemelding.
Nr1 Fitness har store ambisjoner; innen 2024 skal kjeden vokse fra dagens 35 sentre til over 60 sentre – og posisjonere seg som en av landets ledende aktører.
LES OGSÅ: Nr1 Fitness går for sølvplass innen 2022
Denne vekstambisjonen passer godt inn i Fitness Brands egne mål for utvikling av gruppen de kommende årene, opplyses det i meldingen.
Allerede i gang
Valget av Fitness Brands som samarbeidspartner ble gjort ut fra kompetansen og bredden av kvalitetsprodukter som Fitness Brands gruppen kan tilføre.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]
I tillegg har Fitness Brands Norges største serviceavdeling som vil sørge for at hvert senter får den nødvendige tekniske oppfølgingen og at nedetid på apparater er på et minimum.
Det første store prosjektet som ble gjort sammen var åpningen av Nr1 Fitness Skien tidligere i høst. Deretter har både Nøstet, Ågotnes og Kronstad i Bergen fulgt etter, og senere i høst står flere andre for tur.
Kutter egen utstyrsleverandør
– Vi har i mange år hatt et eget innkjøpsselskap som har sørget for det meste av apparater og utstyr til kjeden. I tillegg har vi hatt vår egen serviceavdeling. Nå vil vi fokusere på kjernevirksomheten og løfte kjeden videre, sier konsernsjef Trygve Amundsen i Nr1 Fitness.
– Vi har ekspansive planer og da ønsker vi en samarbeidspartner som håndterer det brede spekteret av utstyr vi vil ha, samt sørger for at alt «er på stell» på sentrene – og som forstår hvor vi vil og som vi kan spille på lag med underveis i utviklingen av kjeden.

Amundsen opplyser til Treningsindustrien.no at det er gjennomført en forretningsoverdragelse av FitnessLine.
– Vi skal vokse videre i et stort tempo og evner ikke å bygge opp FitnessLine parallelt som Nr1 Fitness skal gjennom en forventet kraftig vekst. At Fitness Brands gruppen har noen av verdens beste brands i sin portefølje, betyr selvsagt også mye, sier han.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
Hvor mye avtalen er verdt for Fitness Brands gruppen, ønsker ikke Paul Einar Borgen i Sportsmaster å konkretisere.
– Det er en stor og viktig avtale for begge parter, konkluderer han.