CrediCare har lansert Senterdrift.no, en blogg for treningsbransjen.
Her finner du tips og råd for deg som er involvert i drift av et treningssenter. Blant temaene selskapet dekker er betaling, kundetilfredshet og effektiv drift av treningssenter.
Bloggen oppdateres ukentlig, hvor man kan velge å motta en påminnelse på e-post hver fredag ettermiddag.
Blant sakene som er publisert finner vi blant annet temaer som: Når arbeidsgiver betaler for treningen; Derfor bør treningssenteret ditt ha en egen blogg; Slik markedsfører du ditt treningssenter lokalt og Inkasso er et faktum – slik redder du kundeforholdet.
Inviterer til dialog
På spørsmål om hvorfor CrediCare har lansert bloggen, sier markedsansvarlig, Tine Okstad Vie, at Senterdrift.no er en blogg for alle som jobber innenfor treningssenterbransjen. Bloggen retter seg hovedsakelig mot ledere og eiere, som kan bruke dette som en kilde til inspirasjon og tilførelse av kompetanse i en ellers hektisk hverdag.
– Likevel vil det også være mange blogginnlegg som er relevante for resepsjonisten eller treningsveilederen, men først og fremst er dette er supplement og verktøy for ledere. Med unntak av treningsindustrien.no var det få kilder til faglig nytt og inspirasjon for bransjen.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Sammen med denne bloggsatsingen har vi også lansert en egen side på Facebook under samme navnet. Vi har tidligere har utfordringer med å være til stede i sosiale medier under navnet CrediCare, da vi for mange blir forbundet med et rent inkassoselskap. Nå har vi altså en mulighet til å være tilstede i sosiale medier også, sier Okstad Vie.
Positive tilbakemeldinger
Målet med bloggen er å belyse ulike områder og kanskje problemstillinger innenfor fagfeltet.
– Vi har lang erfaring og mye kompetanse om bransjen som vi nå ønsker å dele. Utveksling av erfaringer og kompetansedeling vil uten tvil være nøkkelen for å lykkes som både treningssenter og leverandør til bransjen i fremtiden. Blogg er også en mer uformell form, som åpner opp mulighet for dialog med leserne, forteller Okstad Vie.
Hun legger til at tilbakemeldingene er positive, både fra treningssentre og leverandører i bransjen.
– Skal dere gå Treningsindustrien.no i næringen..?
– På ingen måte! Senterdrift.no har fokus på konkrete tips, verktøy og annen kunnskap som vil bidra hver enkelt senterleder i den daglige driften. Dessuten er dette i bloggform, noe som gjør innholdet mer uformelt. Vi har like mye fokus på de små og enkle sakene, som de større. Kjapp, enkel og nyttige lesning i hverdagen. Så får treningsindustrien.no ta seg av bransjenytt og hva som rører seg generelt i markedet. Vi utfyller nok hverandre mer enn å konkurrere med hverandre, sier Okstad Vie.