annonse

annonse

Ny bok skal få personlige trenere til å lykkes

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Henning Holm, leder for PT i treningskjeden EVO og foreleser hos AFPT, har denne vinteren gitt ut boken «Hvordan lykkes som PT».

– Gjennom mange år i bransjen med fokus på personlig trening har jeg sett behovet for økt kunnskap innen salg og markedsføring. Det er dessverre slik at mange ikke lykkes og dette skyldes i stor grad mangel på kunder og fravær av inntekt, ikke kunnskap om trening, sier Henning Holm.

Først som PT, deretter gjennom coaching av personlige trenere har han sett hvor mye det er å hente på god struktur rundt opplæring.

VÅRE KJEDEPARTNERE:

[slideshow_deploy id=’11726′]

 

– Tanken om å skrive en bok har jeg gått med noen år og fikk endelig fullført prosjektet før jul. Tilbakemeldingene har utelukkende vært positive og vi ble svært stolte når AFPT ønsket å bruke boken som pensum for sin videreutdanning salg, markedsføring og coaching, sier Holm.

Tror på bra salg

Foreløpig er det solgt 300 bøker.

.

– Det er over all forventning med tanke på hvor liten bransjen er, forteller Holm.

– Hvor mange bøker regner dere med å selge?

– Dette er for treningsbransjen, og for personlig trenere i all hovedsak – så potensialet er kanskje ikke enormt. Men vi forventer likevel tusen bøker i år, og å ligge på alt fra 500-700 per år de neste tre årene.

Fokus på salg og markedsføring

For å tilby en bok med bredt faglig innhold har Henning Holm fått med Andreas Skjetne som medforfatter. Han er selv en erfaren PT og er i dag Social Media Manager i EVO, samt redaktør for Evolution – en av Norges største treningsblogger.

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

Boken «Hvordan lykkes som PT» er en fagbok for studenter og eksisterende personlige trenere som ønsker å styrke sin kunnskap innen salg og markedsføring.

Innholdet er tilpasset deres hverdag og gir innblikk i viktige tema som:

  • Bygg din egen merkevare
  • Gjennomføring av gode kundesamtaler
  • Bli god på sosiale medier
  • God kommunikasjon i PT-rollen

 

I tillegg inneholder boken 15 refleksjonsoppgaver, samt salgsprogrammet «helvetesuken». Foreløpig finnes boken som e-bok og selges via treningsformidling.no

Relatert innhold

[vc_basic_grid post_type=”ids” element_width=”6″ item=”4298″ grid_id=”vc_gid:1552463334730-7c79d2ff-c118-6″ include=”10084, 11696, 9537, 11493″]

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]