Peter Herte er ansatt som Chief Marketing Officer for Qicraft i Norden.
Med sin erfaring fra ulike roller innen salg- og markedsføring blir oppgaven til Peter å styrke Qicraft sin posisjon og selskapets varemerke Technogym, ifølge en pressemelding.
Peter Herte har blant annet vært markedssjef for Synsam og VD for kommunikasjonsbyrået Grey Healthcare og Nightingale.
– Det blir fantastisk å starte på denne reisen med Peter. Hans erfaring, kompetanse og personlighet passer veldig godt inn i vårt selskap, våre målsetninger og verdier. Peter er en djerv person, og han elsker høye målsetninger, samtidig som han med selvsikkerhet kan bevege seg mellom strategiske og operative oppgaver.
– Jeg er sikker på at han kommer til å bidra på mange ulike nivåer, samtidig som han vil komplementere vårt nordiske og svenske team, på en utmerket måte, sier Farhad Jabbari, CEO for Qicraft.
Skal bidra med erfaringer
– Dette er den perfekte utfordringen for meg. Treningsbransjen er i konstant forandring, som betyr mange nye mulighet når den digitale utviklingen åpner opp for nye produkter og målgrupper.
– Samtidig som konkurransen blir hardere og kundens krav blir tøffere, ser jeg frem til å bidra med mine erfaringer fra andre konkurranseutsatte bransjer, som detaljhandel der kampen om marginer og kundene er hard. Som alltid kommer jeg til å ta utgangspunkt i kundenes forventinger og behov og bygge aktiviteter som støtter opp under dette, sier Herte.
Peter Herte startet i jobben 3. april 2018.