Fitness Brands Nordic blir en av Nordens største leverandører av treningsutstyr når Gymline AS og Motionskompaniet AB slår seg sammen.
Med totalt 68 års samlet erfaring innenfor fitness, trening og helse strammer Fitness Brands musklene, og tilbyr det bredeste produktsortimentet på det nordiske markedet, ifølge en pressemelding.

Selskapene som slår seg sammen etablerte seg i bransjen allerede på begynnelsen av 80-tallet og er derfor pionerer som leverandører av treningsutstyr. Sammenslåingen innebærer at to solide, rutinerte og servicefokuserte selskaper blir enda sterkere, ifølge meldingen.
– Vi er veldig fornøyd med å slå oss sammen og forene ressurser og kompetanse. For kundene våre betyr fusjonen at vi blir mer konkurransedyktige, får raskere responstid og kan tilby innovative løsninger i et stadig mer krevende og konkurranseutsatt marked, sier daglig leder og eier Trond Karlsen i tidligere Gymline.

– Fitness Brands skal være den trygge og komplette helhetsleverandøren som skaper nye muligheter for kundene, uansett om det gjelder treningsutstyr, gulv eller interiør. Gjennom sammenslåingen styrker og bredder vi kompetansen ytterligere. Vårt mål er å bli det ledende selskapet i Norden, og har vi har ambisjoner om å doble omsetningen på tre år, sier eier Per Andersson i tidligere Motionskompaniet.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
Fitness Brands vil ha en samlet omsetning på 135 millioner svenske kroner, og ha 37 ansatte. Selskapet har sentrallager i Gøteborg, samt kontor i Västerås i Sverige og Fredrikstad i Norge.
Fitness Brands er eksklusiv distributør av merkevarene Life Fitness, Hammer Strength, samt Escape Fitness, TRX og Stages Cycling.