annonse

annonse

Økt medlemsvekst og 80 prosent aktive medlemmer under Technogyms Let’s Move

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Skullerud Sport Senter hadde 80 prosent aktive medlemmer under Let’s Move 2019. De opplevde medlemsvekst og økt aktivitet på senteret også i lang tid etter at Let’s Move var over. Leadsgenerering via sosiale medier var en av suksessene Kråkerøy Trening opplevde under Let’s Move – i tillegg til økt aktivitet, engasjement og publisitet i pressen.

Les suksessoppskriften til Skullerud Sport Senter og Kråkerøy Trening.

 «Bransjen ønsker å ta tak i alle de som er der ute, og som ikke er medlem på et treningssenter. De håper på å få flere inn til seg, og der syntes jeg at Let’s Move fra Technogym er den helt perfekte kampanjen å ha. Både antall nye medlemmer og antall aktive medlemmer, øker på grunn av kampanjen, også i lang tid etter at Let’s Move er avsluttet.» – Jorunn Foss, daglig leder og eier Skullerud Sport Senter.

Hva er Let`s Move?

Let’s Move for a better world fra Technogym er verdens største, aktive kampanje. Let’s Move tar opp kampen mot fedme og fysisk inaktivitet blant barn og unge, som er et globalt, økende problem. Let’s Move ble til i 2013, og for hvert år har kampanjens engasjement økt betraktelig.

Let’s Move fungerer ved at deltakerne samler moves ved å være i aktivitet. Jo høyere aktivitetsnivå, desto flere moves opptjener den enkelte. All aktivitet blir samlet opp automatisk i MyWellness Cloud fra Technogym, en skybasert løsning, som snakker med både deg, kundene og treningsapparatene. Sentrene må samle et visst antall moves for å få en premie fra Technogym.

Premiene kommer i tre ulike størrelser slik at det skal være mulig for alle typer treningssentre å delta. Premien doneres til et veldedig formål som jobber for å aktivisere barn. Se mer om MyWellness Cloud her.

Den spreke gjengen på Skullerud Sport Senter – Jorunn Foss, Stig Nordstrand, Tore Foss, Dagfinn Brendemo.
80% aktive medlemmer under Let’s Move. En økning på 20% sammenliknet med gjennomsnittstall for resten av året. 

Skullerud Sport Senter, et senter med alt som Technogym har å by på, har utmerket seg i de seneste Let’s Move kampanjene fra Technogym. I 2019 fikk de med svimlende 800 av sine 2000 medlemmer til å aktivt delta i kampanjen.

«Let`s Move har en enorm innvirkning på senteret, besøkstallene går merkbart opp både under, men også lenge etter at Let`s Move er ferdig. Det er jo det vi jobber mot hele tiden, at flere mennesker skal være i aktivitet». – Jorunn Foss, daglig leder og eier, Skullerud Sport Senter.

Skillrun løpetime, er en populær, effektiv og sosial måte å samle moves på.

Let’s Move ga en enorm leadsgenerering. En liste på hele 232 nye potensielle kunder, økt aktivitet og økt medlemsvekst i lang tid etter kampanjen er resultatet hos Kråkerøy Trening. De valgte å sette sin egen piff på Let’s Move.

Kråkerøy Trening i Fredrikstad.

I forbindelse med Let`s Move samlet Kråkerøy Trening opp hele 232 nye, potensielle medlemmer via en kundeliste i Messenger.

De kjørte også på med en gratis treningsmåned, hvor alle som meldte seg på fikk være med å donere sin aktivitet. 50 nye kunder, meldte seg på. Kråkerøy Trening opplevde svært mye engasjement, aktivitet og publisitet rundt senteret og saken i perioden.

Kråkerøy Trening er ett fullsortiments Technogymsenter med eiere som virkelig har lidenskap for trening. Kråkerøy Trening har hatt stor tro på Let’s Move sitt budskap, og valgte å satse litt ekstra under årets Let’s Move. De satte seg et mål på 300 000 moves, og ønsket å donere kr 10 000, fra egen lomme, til en organisasjon som jobber for å aktivisere barn i lokalmiljøet.

Kråkerøy benyttet seg av Facebookannonser og en egen chatbot i Messenger for å spre budskapet og samle opp leads i en kundeliste i ettertid. Selve investeringen på Facebook var relativt liten, med tanke på all publisitet og engasjement dette skapte.

For å være attraktive for nye medlemmer, valgte Kråkerøy Trening å tilby gratis trening for nye medlemmer i hele mars, hvor man kunne være med å donere sin aktivitet til den gode saken. Kråkerøy lot publikum få være med å både nominere og stemme, og den gjeve premien gikk til Barnas stasjon.

Barnas Stasjon var organisasjonen som ble stemt frem som vinner av premien, hvor medlemmene donerte sin aktivitet til formålet.
Stort engasjement – langt utenfor senteret 

«Engasjementet vi så rundt årets Let’s Move var virkelig annerledes, på en positiv måte. Det at vi valgte å donere penger til en god sak for barn, skapte et enormt engasjement. Vi nådde ut til mange flere enn de vi vanligvis når ut til, og fikk også mye publisitet i pressen.

Vi nådde lett målet vi hadde satt oss på 300 000 moves, i god tid før kampanjeperioden var over. Videre samlet vi opp enormt mange leads på potensielle, nye medlemmer. Annonser i sosiale medier har vist seg å være en enkel og svært effektiv måte å nå bredt ut på. Det er klart vi fikk flere nye medlemmer i perioden, men det er først nå i høst at vi virkelig ser etterdønningene av Let’s Move.» – Siv Nilsrud, Daglig leder og eier Kråkerøy Trening.

Marianne Løvli og Siv Nilsrud, Daglig leder og eiere Kråkerøy Trening.
Vinn – vinn for alle

Let’s Move er en vinn-vinn for alle involverte. Både for senteret som får promotere en sunnere livsstil og bidra til et godt formål. Men også for medlemmene som vil se resultater av sitt forhøyde aktivitetsnivå. Let’s Move får opp aktivitetsnivået på senteret, sprer motivasjon og engasjement, og bidrar til å selge flere medlemskap og PT-timer, samtidig som ditt senter får økt engasjement i sosiale kanaler.

Hvordan registrerer du aktivitet under Let’s Move?

Mywellness Cloud fra Technogym, har siden lanseringen i 2012, blitt den foretrukne plattform for Connected Wellness for treningssenterbransjen. Mywellness finnes nå i over 15 000 helse- og treningssentre og har over 10 millioner brukere. En skybasert teknologi som snakker med apparatene, medlemmene og deg som eier.

For medlemmet er Mywellness en app, som gir brukeren en unik digital treningsopplevelse. Brukeren kan lagre alle sine innendørs- og utendørsaktiviteter i sin Mywellness konto, og følge med og få feedback på resultater. I tillegg kan personlig trener legge opp treningsprogram og følge opp treningsresultater på en smidig måte.  Les mer om Mywellness Cloud fra Technogym.

Ønsker du å vite mer om våre digitale løsninger, gruppetimeformater, eller produkter? Eller ønsker du hjelp med å øke aktive medlemmer og få opp medlemstallene? Kontakt oss gjerne for en uforpliktende prat. Påmeldingen for Let’s Move 2020 åpner snarlig og vi hjelper deg gjerne med påmelding. www.qicraft.no

Kontakt oss i Qicraft / Technogym i dag

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]