DNB lanserte en reklamefilm på Facebook som tar opp at nordmenn bruker «hundrevis av millioner kroner på støttemedlemskap på treningssenter vi aldri er på». Da svarte SATS med humoristisk vri.
Budskapet i reklamefilmen til DNB er at det er bedre å sette det samme beløpet inn på konto, og heller spare pengene enn å «kaste de bort» på treningssentermedlemskap som ikke brukes.
Men kampanjen har ikke bare blitt godt mottatt. Ifølge bransjeavisen Kampanje har det kommet inn et stort antall kritiske kommentarer på Facebook-innlegget.
– Dette handler om støttemedlemmene, ikke treningsbransjen. Vi heier på alle som trener! Men dørstokkmila er lik både hos oss og Sats – man må ta et grep enten det handler om å trene eller å spare, sier markedssjef Pia Svärd i DNB til Kampanje.
Norge største treningskjede, SATS, valgte å svare på en humoristisk måte, og slo igjen med samme mynt: Budskapet i filmen fra SATS er at man ikke skal ta treningsråd fra en bank.
– Trening er verdens beste livsforsikring. Det hjelper lite med masse penger i banken hvis helsa svikter, sier markedsdirektør Marianne Orderud til Kampanje.
Her er filmen fra DNBs Facebookside:
https://www.facebook.com/dnb/videos/2193168227623928/
Her er filmen fra SATS’ Facebookside:
https://www.facebook.com/SATSNorge/videos/2249168401987558/
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]