annonse

annonse

Pro Gym øker med ett senter

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

I løpet av høsten 2019 åpner Pro Gym treningssenter nummer fem, nærmere bestemt i Kårvåg på Averøy.

– Det blir et treningssenter av same type som de andre vi driver i dag: et selvbetjent senter med styrke og kondisjon. Dessuten vil vi satse litt mer på funksjonell sone på det nye senteret. Det har vi ikke så mye av på de andre sentrene, på grunn av areal, forteller daglig leder Bjørn-Arild Gaustad.

Det nye senteret i Kårvåg blir på ca. 600 kvm. – på størrelsen med Pro Gym-senteret i Molde. Nyetableringen åpner antageligvis i løpet av september 2019.

Pro Gym-kjeden har fra før fire sentere i Molde-regionen. Det første senteret ble etablert i 2005; et lite senter på Eide utenfor Molde, primært for at eierne skulle ha en plass å trene selv.

I 2007 startet de opp et litt større senter i Molde. I 2011 åpnet de et senter i Elnesvågen. I tillegg har de en mindre filial; Hustadvika Treningssenter, som ble startet opp i 2008.

Samtlige sentre tilbyr PT, men ingen har gruppetrening.

Skal ikke videre nordover

Tidligere har Bjørn-Arild Gaustad uttalt til Treningsindustrien at kjeden har gått litt ned i antall medlemmer, og ligger på ca. 1 500. Målet er å øke til ca. 2 000.

– Er det den nye avdelingen som skal tette gapet?

– Ja, det er det vi ser for oss. Slik som konkurransen har blitt, sikter vi oss inn på ca. 2 000 medlemmer på de fem sentrene i første omgang.

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

Det nye senteret i Kårvåg blir kjedens nordligste i regionen, og nærmer seg Kristiansund – men Gaustad har ingen ambisjoner om å innta den byen.

– I Kristiansund er det rundt 16 treningssentre, og da er ikke det interessant for oss.

Må vise verdien

I 2018 gikk de fire sentrene cirka i balanse, ifølge Gaustad.

– Vi hadde en liten forbedring i forhold til 2017, fastslår han.

– Hva er den største utfordringen for Pro Gym i 2019?

– Det er å kommunisere til publikum hva det er vi tilbyr, og kvaliteten på det vi tilbyr i form av utstyr og kompetanse. Vise publikum hvorfor de skal betale 349 kroner per måned i stedet for 199 kroner, fastslår Gaustad.

LES OGSÅ: Pro Gym holder hardt i tømmene

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]