annonse

annonse

Rekordtall for Technogyms aktivitetskampanje

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

I år gikk kampanjen «Let`s move for a better world» av stabelen for sjette gang. I tidsrommet 11. – 30. mars var over 200 000 mennesker delaktige og donerte sin fysiske aktivitet til en god sak.

Den 1. april kunngjorde Technogym årets resultater av den verdensomspennende kampanjen «Let`s Move for a Better World 2019» – en sosial, global kampanje som tar opp kampen mot det økende problemet fedme og fysisk inaktivitet, særlig blant barn og unge.

Ifølge en pressemelding bød årets resultater på rekordtall:

Resultater fra årets kampanje på verdensbasis:

  • 1 373 treningsfasiliteter i 32 land deltok
  • 200 000 deltakere samlet Move’s i kampanjeperioden
  • Totalt ble over 766 millioner Move’s registrert
  • Dette tilsvarer over 345 millioner kalorier brent, eller ca. 4,9 millioner kg tapt

 

Resultater fra årets kampanje i Norden:

  • 19 245 298 Move’s
  • 44 treningssentre deltok
  • 4 925 deltakere
Uteaktiviteter var også med

All aktiviteten ble logget i den digitale plattformen My Wellness Cloud. Her registrerte alle deltakerne sine Move’s (fysisk aktivitet) for så å donere aktiviteten til det senteret de er tilknyttet.

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

Nytt i år har vært at i tillegg til å registrere aktivitet på Technogym´s maskiner, har det også vært mulig å registrere utendørs aktivitet. MyWellness har en innebygd GPS og pulsmåler som kan spore og registrere utendørs aktivitet som for eksempel løping og gåing.

Resultatet ble over 766 millioner Move’s.

Donasjoner til ideelle formål

I år har kampanjen gitt et økende antall deltakere muligheten til å vinne og donere Technogym-utstyr, ifølge pressemeldingen.

Et belønningssystem med forhåndsdefinerte mål på aktivitet som utføres, delt opp i tre ulike nivå, gjorde at alle har lik forutsetning for å vinne: Dersom senteret klarer så og så mange Move’s, får senteret utstyr til en gitt verdi. Utstyret doneres deretter til et ideelt foretak som en skole eller en relevant non-profitt organisasjon.

I tillegg til å skape økt bevissthet og engasjement rundt fedme og inaktivitet er kampanjen et godt eksempel på hvordan teknologien kan bidra til å hjelpe treningssentrene med å motivere medlemmene til mer aktivitet, ifølge meldingen.

VÅRE KJEDEPARTNERE:

[slideshow_deploy id=’11726′]

 

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]