SAFE Education høyner nivået på PT-utdanningen og lanserer SAFE Business og SAFE Online.
SAFE Education satser stort på forbedring i sitt utdanningstilbud i tråd med de nye retningslinjene som Almega Friskvårdföretagen (svenskenes Virke Trening, red. anm.) har utviklet seg sammen med flere PT-utdanningstilbydere, ifølge en pressemelding.
Dette betyr at minimumsnivået for standarden er hevet på PT-utdanningene, og SAFE Education har huket av på retningslinjene og stiller nå høyere krav til egne PT-programmer:
– Vi ser de nye retningslinjene som nødvendige og seriøse. Og fordi vi er i forkant og blant de mest anerkjente utdanningstilbyderne innen trening og helse, synes vi det er ekstra viktig at vi holder standarden høy. Vi ønsker å bli en enda bedre kvalitetsspiller i vår bransje, sier konsernsjef Anette Elmhag.
Ledertrening for bransjen
SAFE Education har drevet i 28 år og har trent tusenvis av personlige trenere, kostholdsrådgivere og gruppetreningsinstruktører. I fjor ble selskapet kjøpt av Qicraft Group.
LES OGSÅ: Qicraft kjøper SAFE Education
Nå investerer selskapet i nye konsepter: SAFE Education, SAFE Business og SAFE Online.
Med SAFE Business legger selskapet mer innsats på bedriftseiere som ønsker å utvikle sine selskaper innen trening og helse, og har derfor lansert et forretnings-og ledelsestreningsprogram innenfor samme konsept.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
SAFE Business er et forretningsutviklingsprogram for eiere, senterledere og andre ledere på treningssentre med ambisjonen om å starte opp og/eller utvikle sine PT-aktiviteter både på lang og kort sikt, ifølge meldingen.
LES OGSÅ: Casall Pro og AFPT med felles kompetanseløft
Onlinekurs og videreutdanning
SAFE Online betyr at studentene nå kan lese de teoretiske delene på noen av kursene på nettet, og derfor ikke må være på plass i utdanningslokalene.

I tillegg til disse satsingene har SAFE Education også lansert nye videreutdanninger innen blant annet seniortrening, hurtighet, mobilitet og team-training. Alt med sikte på å beholde sin posisjon i markedet, og skape nye muligheter for at flere skal kunne utvikles – samtidig som de vil utfordre seg selv.
– Vi vil at alle som kommer til oss, føler at de har muligheten til å utvikle seg – både i livet og i sine karrierer. Hos oss finnes det nå et enda bredere og mer seriøst tilbud, sier Anette Elmhag.
I tillegg til de nye konseptene har SAFE Education også laget en ny visuell identitet og lansert nye nettsider.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]