annonse

annonse

Sats Elixia klatrer på måling

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

I 2014 og 2015 opplevde Sats Elixia en storm av klager fra misfornøyde kunder. Nå har det snudd.

På et tidspunkt sto 15.000 i kø for å få hjelp fra kundeservice og svartiden var lang. De fikk selskapet svi for. I 2015 falt Sats Elixia fra en 75. plass til en 143. plass på Norsk Kundebarometer, BIs årlige måling over kundetilfredshet.

Men nå har Sats Elixia gjort et giganthopp på 2016-målingen: Fra 143. plass til 60. plass, ifølge Aftenposten.

– I fjor fikk Sats Elixia grisebank på grunn av sammenslåingen av Sats og Elixia. Vi vet at fusjoner alltid slår dårlig ut på kundeopplevelsen. Det er veldig godt gjort å ha snudd dette i løpet av et år, sier prosjektleder for Norsk Kundebarometer, Pål Rasmus Silseth.

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

I fjor hadde Sats Elixia en kundetilfredshetsscore på 68,5 av maksimalt 100 oppnåelige poeng. I år har de økt til 74,4 poeng.

– At de har klart å komme seg opp der gjør noe med bindingen og lojaliteten til bedriften, sier Silseth.

Sats Elixia var den eneste treningssenterkjeden i undersøkelsen.

– Vi fikk mye dritt i fjor. Den aksepterte vi, også gjorde vi en rekke tiltak. Det er kjekt å få bekreftelse på at kundene har merket det, sier Bjørn Maaseide til avisen.

LES OGSÅ: – Kunden begynner å like oss igjen.

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]