I 2014 og 2015 opplevde Sats Elixia en storm av klager fra misfornøyde kunder. Nå har det snudd.
På et tidspunkt sto 15.000 i kø for å få hjelp fra kundeservice og svartiden var lang. De fikk selskapet svi for. I 2015 falt Sats Elixia fra en 75. plass til en 143. plass på Norsk Kundebarometer, BIs årlige måling over kundetilfredshet.
Men nå har Sats Elixia gjort et giganthopp på 2016-målingen: Fra 143. plass til 60. plass, ifølge Aftenposten.
– I fjor fikk Sats Elixia grisebank på grunn av sammenslåingen av Sats og Elixia. Vi vet at fusjoner alltid slår dårlig ut på kundeopplevelsen. Det er veldig godt gjort å ha snudd dette i løpet av et år, sier prosjektleder for Norsk Kundebarometer, Pål Rasmus Silseth.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
I fjor hadde Sats Elixia en kundetilfredshetsscore på 68,5 av maksimalt 100 oppnåelige poeng. I år har de økt til 74,4 poeng.
– At de har klart å komme seg opp der gjør noe med bindingen og lojaliteten til bedriften, sier Silseth.
Sats Elixia var den eneste treningssenterkjeden i undersøkelsen.
– Vi fikk mye dritt i fjor. Den aksepterte vi, også gjorde vi en rekke tiltak. Det er kjekt å få bekreftelse på at kundene har merket det, sier Bjørn Maaseide til avisen.
LES OGSÅ: – Kunden begynner å like oss igjen.