Aleksander Olestad har begynt som salgsansvarlig i Mobech Treningsspesialisten. Nå skal selskapet ta et større steg inn i treningssenterbransjen.
Olestad begynte i Mobech i begynnelsen av februar, etter at Concept Norway ble satt på pause fra nyttår.
LES OGSÅ: Setter Concept Norway på pause
I Mobech er han formelt salgsansvarlig.
– Det er egentlig en tilsvarende rolle som jeg hadde i Concept. Mobech er eid av Ennte AS og det er der vår daglige leder sitter, forteller Olestad.
Holdingsselskapet Ennte AS og Stig-Andre Berge overtok Mobech Treningsspesialisten på merket da lockdown kom til Norge i mars i fjor.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
Større b2b-steg
For de fleste er vel Mobech forbundet med «den gode gamle butikken» med proteinpulver, bodybuilder-blader og hjemmetreningsutstyr.
– Etter at Ennte tok over i fjor har man løftet alt det visuelle og fått på plass et godt lager og gode systemer som gjør at vi kan ta et skritt videre, forteller Olestad.
Sammen med sin tidligere Concept-kollega Harald Janssen, som startet i Mobech i januar i år, skal Olestad nå ta selskapet videre inn i b2b-segmentet.
– Vi jobber både med nye agenturer og prosjekter, og ønsker å ta et større steg inn mot treningssenterbransjen – og i bedriftsmarkedet hvor vi allerede har et fotfeste.
Skal bli komplett
På utstyrsmenyen har Mobech blant annet stenger fra norske Gungnir; både all round-stanga, den nye gruppetreningsstanga og en justerbar hantel.
– Det agenturet vi kanskje jobber mest med inn mot treningssenterbransjen er Kingsbox – med bur, rigger og frivektsutstyr, sier Olestad.
– Hva med annet, klassisk kondisjonsutstyr?
– Vi jobber med det og kan fortelle mer om ikke lenge. Målet er å få en komplett produktportefølje for å kunne levere et fullstendig treningssenter, fastslår Olestad.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]