annonse

annonse

SKY Fitness dobler antall sentre

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Lavpris-kjeden øker farten og dobler antall sentre fra seks til tolv i løpet av de to første månedene i 2017.

– Vi har planlagt dette en stund og de fleste brikkene er på plass. Vi åpner Harstad første helgen i januar, og Ulefoss og Sarpsborg den andre og tredje helgen. Og så kommer det tre sentre til, men de har vi ikke offentliggjort lokasjonen på ennå.

Tre senteråpninger i februar?

– Ja, og kanskje et til i mars. Det er mye som skjer og det skyldes strukturen vi har på franchisemodellen, som er veldig fordelaktig for franchisetaker og det genererer også vekst i kjeden. En vinn – vinn for begge parter, sier kjedeansvarlig Jorge Brito.

Lav inngangsbillett

Han forteller at det er helt nye sentre som nå er under etablering, ikke re-branding av eksisterende treningssentre.

– Alle de nevnte er helt nye lokasjoner. Vi har store planer om å begynne å kontakte eksisterende sentre for å re-brande, men i første omgang skal vi bygge oss opp med rundt 15 – 20 sentre som er rene SKY Fitness-sentre. I neste rundt begynner vi med å få med oss flere på re-branding, forteller Brito.

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

Han legger til at de har truffet godt med modellen.

– En franchisetaker hos SKY Fitness skal ikke behøve å tenke på noen ting. Alt ligger ferdig forhandlet og klart

Hvordan er deres modell annerledes enn andre franchisemodeller?

– Franchisetakerne får full opplæring av kjeden. Økonomisk sett trenger de å gå inn med svært lite penger i forhold til det som er normen – det er snakk om maks et par hundre tusen kroner. Totalt. Vi stiller garantier for dem slik at vi klarer å få til åpninger på veldig kort varsel. Det er det som har skjedd for de som åpner i januar og februar. Det er så vidt vi klarer å få til alle, for det går så fort.

Finner nye på Facebook

Hvordan finner dere lokaler og franchisetakere?

– Vi gjør det på en veldig enkel måte, vi markedsfører det på Facebook. Vi har en landsdekkende kampanje der vi spør om du har lyst til å bli din egen sjef; om du har lyst til å drive et treningssenter. Fordelen er at da tar personer som har veldig god kunnskap om lokalområdet sitt, kontakt med oss. De har gjerne et lokale, og da går vi inn og forhandler om lokaler med videre sammen med dem – og følger dem hvert steg, veldig tett, sier Brito.

Størrelsen på sentrene som åpner over nyttår ligger på kjedesnittet, mellom 300 – 350 kvadratmeter.

LES OGSÅ: SKY Fitness drar vestover

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]