annonse

annonse

SKY Fitness-gründer: – Målet er 30 sentre i 2018

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Lavpriskjeden fortsetter ekspansjonen. Ny lokasjoner er Porsgrunn, Fevik, Åsane og Narvik. Jorge Brito har et mål om 20 000 medlemmer i løpet av året.

I tillegg er Crossfit Åsane kjøpt og et – ikke navngitt senter – i nord skal rebrandes til SKY Fitness.

Gründer Jorge Brito forteller at det nye senteret i Åsane i Bergen skal bygges vegg i vegg med nykjøpte Crossfit Åsane – som på sin side skal forbli slik det er i dag.

I Fevik – midt mellom Arendal og Grimstad – bygger kjeden et nytt senter over to etasjer.

– Når alle disse er opp består kjeden av 22 sentre. Og vi har et sted mellom seks og åtte som skal opp utover disse. Målet er å komme opp på tredvetallet i løpet av året, sier Brito.

Sikter mot 20 000

Antall sentre i folden øker naturligvis også omsetningen i franchisekjeden totalt sett.

– Det som er spesielt gledelig er at vi har gått fra fire millioner i 2016  til 44 millioner kroner i omsetning i 2017. I løpet av inneværende år skal vi opp i 60 millioner, forteller Brito.

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

Medlemsmassen har økt fra 3 500 til fjorårets 13 000. Brito forteller at SKY Fitness samlet sett håper å komme opp i 20 000 når 2018 skal gjøres opp.

– Hva med lønnomheten på sentrene?

– Den er veldig bra. Måten vi drifter på er veldig kostandseffektiv, og med alle de gode avtalene vi har klarer vi å tjene penger kun uker etter oppstart. Break even-punktet er lavt og dermed også risikoen. Av de sentrene vi satt opp i fjor, gikk alle i pluss i løpet av fire uker, fastslår Brito.

Vil ta opp konkurransen

SKY-gründeren er ikke veldig opptatt av en eventuell større konsolidering i treningssentermarkedet: – Vi ser veldig lite på hva resten av bransjen gjør, men er veldig opptatt av det vi gjør. Hvorfor skal vi se på hva andre gjør, når vi har hatt den veksten vi har hatt, spør Brito.

Han legger til at han heller vil ta opp konkurransen med eksisterende aktører enn å kjøpe, og at alle franchisetakerne jobber kontinuerlig med utvikling av sentrene.

– Jeg sitter ikke på toppen og overstyrer. Vi utvikler oss sammen til å bli bedre. Det går på alt fra å prøve ut nye maskiner til å ta i bruk et nytt produkt som en eller flere har hatt suksess med.

– Hvor kommer de neste satsingene?

– Vi er på visninger overalt – og satser for så vidt overalt. Målet vårt er å bli størst på lavpris innen fem år, og med den tankten vi har nå er ikke det uoppnåelig, sier Brito.

annonse

Senterpartnere

Leverandørpartnere

[l_slider]