annonse

annonse

Stafetten med Hilde Groven, Sense Trening & Helse

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Treningsindustrien.no tar pulsen på senter-Norge

I Stafetten svarer senterledere eller daglige ledere ved landets treningssentre på kjappe spørsmål om seg og sitt, før pinnen overleveres til nestemann. Stafetten lever sitt eget liv og plutselig er den hos deg… Vi er nå i Kongsberg.

Navn: Hilde Groven

Stilling: Eier

Senter: Sense Trening & Helse

Fikk stafettpinnen fra: David Koht-Norbye

VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

– Hvor mange medlemmer har dere?

– Vi har ca 2100 medlemmer.

– Hvor mange er aktive?

– Rundt 70 prosent, men vi har en strategi for å få enda flere av medlemmene våre aktive. I 2018 setter vi gang en tettere medlemsoppfølging enn tidligere. Vi ønsker å gi medlemmene et enda bedre utbytte av medlemskapet. Vi har god oversikt over medlemmene, og kontakter dem med en ujevn treningsfrekvens og spør om det er noe vi kan gjøre eller hjelpe dem med.

– Vi vil også være mer synlige i senteret for å kommunisere enda bedre med kundene. De som eventuelt trenger ekstra veiledning skal få det. En slik oppfølgning er viktig for et fullsortimentsenter, blant annet for å vise at vi har det beste tilbudet og slik skiller oss ut fra lavpriskonkurrentene.

– Årlig omsetning på senteret?

– I 2017 regner vi å omsette for rundt 13 millioner.

– Prosentandel av omsetning i PT-salg?

– Vi ligger på 10 prosent. Vi har brukt litt tid og fått en bra vekst i volumet på PT. Vi har bygget opp en god stab og fått mange dyktige PT-er som jobber godt og øker omsetningen.

– Mest populære gruppetime på senteret?

– Det er egenproduserte kondisjonstimer; harde pulstimer, sirkeltimer i funksjonell sone og slyngetimer er også populære, og ikke å forglemme yoga – som er blitt veldig populært.

– Trener du med eller uten gadgets?

– Jeg bruker ikke så mye «dilldall». Jeg har en pulsklokke, som ikke bestandig har nok strøm… Men jeg ser jo at gadgets kan være motiverende, kunder bruker dem, men selv er jeg ikke så veldig opptatt av det. For meg er det viktigst å være med på trening som motiverer og som gjør at jeg nesten glemmer at jeg trener.

– Hvordan skiller senteret seg ut fra konkurrentene?

– Vi er et personlig senter som ser kundene våre. Resepsjonen vår er betjent med fantastisk dyktige medarbeidere, som kan senteret og alle produktene våre ut og inn. De tar veldig godt vare på kundene. I tillegg har vi en veldig god kompetanse i instruktørene, og flere av dem har vært hos oss i mange år.

– Vi har også en egen helseavdeling med terapeuter som jobber tverrfaglig med PT-ene våre – og vi får derfor en del pasienter som kommer i gang med trening. Det er kanskje det mest inspirerende av alt; Når pasienter som kommer inn med plager begynner å trene og etterhvert blir smertefri. De fortsetter som kunder og ser nytten av å trene.

– Den personlige oppfølgningen som vi skal satse enda mer på i 2018 vil også gjøre at vi skiller vi oss nok ut fra konkurrentene.

– Hvem er din største konkurrent?

– Vår største konkurrent er Family Sports Club,  som også ligner oss hva angår konseptet. Forøvrig konkurrerer vi mot tidsklemma, sofaen og alt det andre folk prioriterer fremfor trening.

– Hvem skal svare på disse spørsmålene neste gang?

– Det skal Tonje Skistad fra Ullern Trening.

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]