annonse

annonse

Stafetten med Leif Nilsen, Asker Treningssenter

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Treningsindustrien.no tar pulsen på senter-Norge

I Stafetten svarer senterledere eller daglige ledere ved landets treningssentre på kjappe spørsmål om seg og sitt, før pinnen overleveres til nestemann. Stafetten lever sitt eget liv og plutselig er den hos deg… Vi er nå i Asker.

 Navn: Leif Nilsen

Stilling: Daglig leder

Senter: Asker Treningssenter

Fikk stafettpinnen fra: Erik Schreuder

 VÅRE ANNONSØRER:

[slideshow_deploy id=’1113′]

 

– Hvor mange medlemmer har dere?

– Vi har totalt 5900 medlemmer.

– Hvor mange er aktive?

– Sammenlignet med tidligere, er en mye større prosentandel av medlemmene aktive. Det skyldes nok at vi ikke lenger har bindingstid. Fleksibiliteten på abonnementet er blitt vesentlig større, noe som gjør at folk lettere melder seg inn og ut, og vi har nå relativt få passive medlemmer liggende i vår database.

– Vi er dessuten blitt mye flinkere til å aktivisere kundene når de melder seg inn, og gir dem  tettere oppfølging.

– Årlig omsetning på senteret?

– På senterne våre samlet kommer vi til å passere 40 millioner i 2017.

– Prosentandel av omsetning i PT-salg?

– Jeg antar at vi ligger på rundt 17 prosent.

– Mest populære gruppetime på senteret?

– Enkle høyintensitetstimer. Bassengtrening er også blitt veldig populært.

– Trener du med eller uten gadgets?

– Uten!  Jeg er den typen som må forstå ting med én gang, ellers bruker jeg dem ikke. Jeg leter fremdeles etter den appen eller gadgeten som bare virker øyeblikkelig uten at jeg trenger å gjøre så fryktelig mye.

– Jeg var ute og jogget for en stund siden med mobilen i lommen. Etter joggeøkten pep telefonen. Den hadde åpenbart en app eller en funksjon som registrerte at jeg begynte å løpe, og den hadde da telt skritt og km/t. Dette trigget meg litt. En slik automatisk greie syntes jeg var kjempegøy. Og skal jeg begynne med gadgets må de være tilsvarende enkle, med en lav terskel.

– Hvordan skiller senteret seg ut fra konkurrentene?

– På hovedsenteret vårt har vi alt! Fra aqua, yoga, frisør og behandling, til CrossFit. Vi er representert innenfor alle genrer. Du må ta noen valg: Enten fokuserer du på ett konsept på ett senter, eller du må ha et mangfoldig tilbud med tilhørende spisskompetanse innenfor hvert segment.

– Da vi tok med CrossFit, måtte vi ha de beste instruktørene. Det samme gjaldt yoga, og vi måtte ha den beste aqua-instruktøren. Det er ikke alltid like lett å få dette til å klaffe, men vi ser at når vi har bygget et stort og mangfoldig senter, appellerer det til de som er i bransjen; som har lyst til å trene på et «fett» senter og være instruktører der.

– Dette ble faktisk større enn jeg i utgangpunktet trodde. Vi ser også at medlemmene prøver mye forskjellig og at de etterhvert tør å bevege over på mange ting.

– Hvem er din største konkurrent?

– Vi har Sats Elixia i Asker og AKIMI i Slemmestad, som bare ligger noen hundre meter unna. I Lier har vi Akropolis og Bare Trening.

– Hvem skal svare på disse spørsmålene neste gang?

– Det skal David Koht-Norbye, daglig leder av Østfoldbadet i Askim.

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]