Treningsindustrien.no tar pulsen på senter-Norge.
I Stafetten svarer senterledere eller daglige ledere ved landets treningssentre på kjappe spørsmål om seg og sitt, før pinnen overleveres til nestemann. Stafetten lever sitt eget liv og plutselig er den hos deg… Vi er nå i Skien.
Navn: Martin Norum
Stilling: Medeier, faglig ansvarlig og «potet»
Senter: Sprek Fritid Skien
Fikk stafettpinnen fra: Marianne Johnsgaard Holmsen
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Hvor mange medlemmer har dere?
– I underkant av 700 nå, to måneder etter åpning. En god start!
– Hvor mange er aktive?
– Ca. 80 prosent av medlemmene er aktive og det håper vi vedvarer.
– Årlig omsetning på senteret?
– I og med at vi er et nyoppstartet senter, finnes ikke fasiten på dette ennå, men vi har budsjettert med i overkant av to millioner for første halvår, og ca. 10 millioner i 2020. Vi har veldig stor tro på at dette skal gå.
– Prosentandel av omsetning i PT-salg?
– Vi har budsjettert med 10 prosent og håper i 2020 at vi skal klatre forbi dette.
– Mest populære gruppetime på senteret?
– Vi har et stort gruppetimetilbud med mange populære konsepter i alle sjangere. De aller mest populære time foreløpig er våre SkillRun-timer. Vi har investert i vanvittig gode tredemøller og har et eget løperom for disse. Samtlige av disse timene har stort sett ventelister.
– Trener du med eller uten gadgets (og i så fall, hva)?
– Jeg trener kondisjon med pulsklokke, og når jeg sykler eller løper ute, logger jeg også øktene i Strava. Når jeg trener styrke bryr jeg meg ikke om pulsen og trener stort sett uten gadgets, men logger øktene på www.webcoaching.no.
– Unntaket er når jeg i blant trener baseøvelser med en sensor som måler diverse mål på kraft/hastighet. Her erfarer jeg at hva jeg subjektivt opplever ikke nødvendigvis samsvarer med objektive mål.
– Jeg er glad i tall, statistikk og å loggføre teningen for å følge med på hvordan det totale arbeidet fordeler seg. Da kommer teknologi kjekt inn synes jeg. Jeg er på ingen måte avhengig av det for å få trent, men synes det gir treningen en liten ekstra gnist.
– Hvordan skiller senteret seg ut fra konkurrentene?
– Vi har fra før vi startet opp vært svært opptatt av å leve opp til vår visjon som er «Gode opplevelser». Dette står i fokus i alle valg vi gjør, herunder ansatte, lokaler, treningsutstyr, treningstilbud, kundeservice, interiør, fargevalg og mer. Vi har klart å skape et topp moderne senter proppet fullt av markedets beste utstyr.
– Samtidig har vi oppnådd vårt store mål om ha en veldig hyggelig, folkelig og imøtekommende atmosfære på senteret. Vi har gjennomført en stor satsing om å tilby gode opplevelser: Ett eksempel er at vi har tredemøller som under SkillRun-timene våre justerer seg opp og ned i stigning helt automatisk, slik at det eneste deltakerne trenger å tenke på er hastigheten og å yte.
– Både under disse timene og timer i Skill Bootcamp-sonen vår, har vi store skjermer som til en hver tid viser video av øvelser, tid igjen av arbeid, pauser m.m. Vi har også en helt rå sykkelsal med 60 sykler og en enorm buet panoramavegg, som gjør at det føles som du sitter i landskapet mens du sykler.
– Alt dette gjør opplevelsen av å trene morsommere. Vi har ellers ansatte som er helt i særklasse – de er svært erfarne, populære og faglig dyktige medarbeidere. Både instruktørteamet og PT-teamet har svært god faglig bakgrunn.
– Alle PT-ene våre har mastergrad i treningsvitenskap eller ernæring, eller har bakgrunn som fysioterapeut. Det er kvalitet, helt enkelt. Det får vi også tilbakemeldinger på fra kundene, som berømmer profesjonaliteten.
– Hvem er din største konkurrent?
– Foreløpig er vår største konkurrent kun oss selv og hvor gode vi er til å gjøre folk oppmerksomme på hva slags flott og nytt senter som har kommet til byen. Skien er en by med stadig flere treningssentre, men har sammenlignet med andre byer et lavere antall treningssenter per innbygger.
– Hvem skal svare på disse spørsmålene neste gang?
– Det skal Tommy Lande, daglig leder av Crossfit Sagene.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]