Treningsindustrien.no tar pulsen på senter-Norge
I Stafetten svarer senterledere eller daglige ledere ved landets treningssentre på kjappe spørsmål om seg og sitt, før pinnen overleveres til nestemann. Stafetten lever sitt eget liv og plutselig er den hos deg… Vi befinner oss stadig i Bergen.
Navn: Sissel Knudsen
Stilling: Eier/daglig leder
Senter: Sissels Trening og Trivsel, Bergen
Fikk stafettpinnen fra: Fredrik Sund
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Hvor mange medlemmer har dere?
– Jeg sier som Kurt Nilsen; «inne i en god periode» og ser en fin økning i årets første tre mnd…»
(Hos Sissels Trening og trivsel, er antall medlemmer en forretningshemmelighet, red.anm.)
– Hvor mange er aktive?
– Flest aktive, og selvsagt en del som trener i perioder. Livet kommer med litt forskjellige utfordringer for de fleste og det å ha et aktivt medlemskap er viktig for at terskelen for å komme i gang skal være lav. «Alt er bedre enn ingenting» må være mottoet for langt flere.
– Årlig omsetning på senteret?
– I 2017 ønsker vi å lande på rundt 12 millioner.
– Prosentandel av omsetning i PT-salg?
– Anslagsvis 15 prosent.
– Mest populære gruppetime på senteret?
– Vi har et enormt bredt publikum og derfor mange forskjellige favoritter som avhenger av målgruppe. Mange grupper med fulle hus, fra crossfit-inspirert trening til enkle styrketimer. Dans, step og sykkel leverer fremdeles. I dag kjører vi for eksempel discospinn – der havner nok jeg!
– Trener du med eller uten gadgets?
– Mest uten, men også med litt klokker jeg sliter med å finne ut av, og noen apper som kommer og går. Prøver å henge med, men kjenner vel kroppen relativt godt etter hvert og trives best uten. Det viktigste er å bevege seg!
– Hvordan skiller senteret seg ut fra konkurrentene?
– I bunn ligger produktet, og mennesker som kan inspirere til bevegelse. I tillegg ønsker vi å skape en positiv møteplass for mennesker. Gitaren henger i resepsjonen hvis noen vil ta seg en klunk. Her skal du kunne løpe inn og ut når du behøver det, men også kunne ta deg en kaffe og møte gode folk når du har lyst. Vi ønsker å levere fantastiske treningsprodukter og ha stort fokus på «feel good-energi».
– Hvem er din største konkurrent?
– Vår største konkurrent er vår egen evne og vilje til endring og utvikling – herunder hele tiden også å kunne tilpasse driften til samfunnet og utviklingen rundt oss.
– Hvem skal svare på disse spørsmålene neste gang?
– Det skal Tone Eide på Arena i Stavanger.