Treningsindustrien.no tar pulsen på senter-Norge.
I Stafetten svarer senterledere eller daglige ledere ved landets treningssentre på kjappe spørsmål om seg og sitt, før pinnen overleveres til nestemann. Stafetten lever sitt eget liv og plutselig er den hos deg… Vi er nå på Lillehammer.
Navn: Stig Lyshaug
Stilling: Daglig leder og eier
Senter: Mudo Gym Lillehammer og Mudo Gym Gjøvik
Fikk stafettpinnen fra: Marius Vesterby
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Hvor mange medlemmer har dere?
– I Lillehammer har vi ca. 700 medlemmer og på Gjøvik rundt 500.
– Hvor mange er aktive?
– Har ikke nøyaktig oversikt, men de fleste er ganske aktive. Jeg tipper i overkant av 80 prosent. De som faller ut av treningen passer på å si opp medlemskapet sitt…
– Årlig omsetning på senteret?
– Vi omsetter for ca. 3 millioner.
– Prosentandel av omsetning i PT-salg?
– Vi jobber med å få opp PT-biten, og i øyeblikket utgjør PT-salget rundt 10 prosent av omsetningen.
– Mest populære gruppetime på senteret?
– Det er barnepartier i taekwondo og kickboksing.
– Trener du med eller uten gadgets?
– Hjemme trener jeg med pulsklokke, men på senteret trener jeg stort sett uten gadgets.
– Hvordan skiller senteret seg ut fra konkurrentene?
– Vi har en kampsportrelasjon, det er dette som utgjør den største forskjellen. Vi har dessuten egne boksetimer og en boksering stående, som gjør seg visuelt på senteret. Og vi har alt tilhørende utstyr, med bokseputer og sandsekker.
– Hvem er din største konkurrent?
– På gym-siden har vi Gym Pluss, og Sats Elixia er nærmeste nabo. Spenst er også en konkurrent. Det er disse tre vi primært konkurrerer mot.
– Hvem skal svare på disse spørsmålene neste gang?
– Det skal Geir Arne Bjune, daglig leder av Spenst Lillehammer.