annonse

annonse

Ståle skal jakte nye sentre for Credo

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Ståle Olestad Hansen er ansatt som «VP M&A and Corporate Development» i den nye grupperingen i regi av Credo Partners.

Han kommer sist fra rollen som daglig leder i CMS Norge.

– Hva skal du gjøre i Credo?

– Det er mange spennende og varierte oppgaver: I første omgang jobber jeg med den gruppen som er inne i systemet, også selvfølgelig med å finne flere riktige partnere og kandidater til den nye grupperingen.

LES OGSÅ: Nr1 Fitness, Trimhuset, Trento, Sprek 365 og Toten Treningssenter finner sammen

Olestad Hansen forteller at via jobben i CMS Norge fikk han førstehåndserfaring med at det er tøft å drive treningssenter for tiden.

– Jeg har tidligere jobbet tett med Trento og Nr1 Fitness som konsulent, og timingen for at det nå har kommet en slik gruppering, er helt riktig. Men vi må også skille oss ut og det er en kjempespennende prosess. Det var en «nobrainer» for meg å takke ja da jeg fikk tilbudet.

– Kanskje bransjens mest spennende jobb for tiden?

-Ja, det er jeg helt enig i!

Blir en stor omveltning

– Hva kjennetegner sentre og kjeder som passer inn under den nye konstellasjonen?

– Det vi ser etter er mindre kjeder eller enkeltstående sentre som har noenlunde de samme verdigrunnlag som oss, og at det i tillegg er en fornuftig drevet business. Vi kjøper ikke bare for å kjøpe, nye kandidater skal passe inn i grupperingen.

– Er du aktivt ute og oppsøker kandidater eller venter du bare på telefoner inn?

– Jeg jobber aktivt ute. Vi vet at det kan være ensomt å drive alene, og et slikt fellesskap kan være riktig for flere.

De fem kjedene som nå er om bord under Credo Partners vinger, har til sammen 64 sentre. Olestad Hansen ønsker ikke å kommentere hvor mange sentre konstellasjonen anslagsvis vil ha neste sommer.

– Men vi vil se en stor omveltning nå fremover. I bransjen har vi snakket om denne konsolideringen i mange år.

LES OGSÅ: Ingen hast med å bli en homogen kjede

annonse

Partnere

Leverandørpartnere

[l_slider]