annonse

annonse

Stor variasjon på betalings- og inkassotjenester for treningsbransjen

annonse

annonse

Kommentar

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Meningsmåling

Dette er en kronikk. Kronikken gir uttrykk for skribentens holdning. Du kan sende inn kronikker og debattinnlegg her.

Når du skal kjøpe betalingstjenester for treningssenteret ditt, er det helt vesentlig at du på forhånd definerer hva du ønsker, og hvor tett du vil integrere denne tjenesten med virksomheten du leder. Det er nemlig stor forskjell på hvor mye de ulike tilbyderne kan levere.

Som senterleder kjenner du sikkert at det daglig er opptil flere typer oppgaver som er et godt stykke unna din kjernekompetanse, og som du gjerne skulle satt ut til andre.

Inkasso- og betalingstjenester er typiske eksempler på slike tjenester man gjerne setter bort. Men dette er ingen enhetlig tjeneste, de ulike tilbyderne har forskjellig kompetanse, kapasitet og forretningsmodell. Du bør derfor kartlegge hvilke arbeidsoppgaver og ansvar du vil sette bort, og være bevisst på hvilke lettelser i arbeidsdagen du forventer.

Men hvordan skal du nærme deg dette feltet dersom du har begrenset kunnskap om det og ikke kjenner fullt ut hvilke muligheter som finnes? Vel, et fint utgangspunkt er å tenke at tilbyderne kan deles inn i to grupper: Inkassopartnere og betalingspartnere.

Dette kjennetegner de to kategoriene:

BETALINGSPARTNER

  • Er betalingsforetak og har inkassobevilgning
  • Tenker langsiktig
  • Tett integrert med medlemsdatabasen
  • Jobber for å redusere antall saker som går til inkasso
  • Tilbyr bransjespesifikk rådgivning

 

INKASSOPARTNER

  • Har oftest kun inkassobevilgning og er ikke betalingsforetak
  • Har kort horisont
  • Jobber ikke med medlemsservice
  • Har direkte utbytte at medlemsbetaling uteblir slik at de kan håndtere inkassoen

 

Hva dette betyr for deg og senteret ditt, og hvilke muligheter som finnes på dette feltet, kan du lese mer om i vår gratis guide «Sjekk dette før du velger betalingspartner for treningssenteret».

I guiden kan du blant annet lese mer om;

  • automatiske kontra manuelle prosesser
  • integrasjon mot medlemsbasen
  • medlemsservice
  • purrerutiner
  • rådgivning for å styrke medlemsbasen og øke likviditeten
  • respektfull kommunikasjon med medlemmene

 

Når du har lest denne guiden, har du et langt bedre utgangspunkt for å spesifisere dine behov og gi en god beskrivelse av hva du ønsker før du legger ut et anbud eller tar kontakt med en leverandør.

LAST NED GRATIS GUIDE: SJEKK DETTE FØR DU VELGER BETALINGSPARTNER FOR TRENINGSSENTERET

annonse

Senterpartnere

Leverandørpartnere