En rekke sentere har gått over til å bruke Sics Systems for medlemshåndtering og adgangskontroll i et komplett system med alle komponenter levert fra samme leverandør. Her leveres et sømløst, intuitivt og effektivt verktøy for administrasjon, drift og medlemmer. Senterledere og eiere er i stor grad svært fornøyde med løsningene.
– Den siste tiden har Sics Systems montert flere medlemssystemer enn noen gang, og det er en glede å levere selvbetjente senter over hele Norge, forteller Magne Rønningen som er salgsansvarlig.
Mange senterledere tenker at det kan være en stor prosess å bytte medlemssystem, og de kvier seg ofte til å ta fatt på arbeidet. Men når de først er i gang og starter på veien til å bli et mer automatisert senter så er besparelsene virkelig store viser det seg – og det gir positive utslag på bunnlinjen.
Konvertering av medlemmer fra gammelt system til SICS er også vesentlig enklere og mindre tidkrevende enn det de fleste later til å tro.
Like fornøyde medlemmer!
Det virker som flere er av oppfattelsen at medlemmer blir mindre fornøyde med servicen på senteret dersom kundene ikke møter ansatte i resepsjonen når de trener.
Sannheten er derimot at de aller fleste medlemmer synes dette er en meget god ordning, og de tar selv kontakt når resepsjonen er betjent, eller de kommuniserer per e-post, chat eller telefon, dersom de har behov for dette.
– Vi er rett og slett blitt vant til å ta ansvar selv, og når man skal inn for å trene er de fleste presset på tid, og vil «raskt inn – og raskt ut» kan det virke som, forteller Magne.
De fleste medlemmer forstår også enkel bedriftsøkonomi – de vet godt at det er deres treningsavgift som betaler også for resepsjonisttjenesten.
– Vi skal selvsagt ikke snakke ned verdien av en dyktig resepsjonist, men våre kunders erfaring er at medlemmene ikke blir mindre fornøyd av å ha full kontroll selv sier Rønningen.
Han forteller også at dersom man er redd for at et senter skal miste «sovende medlemmer» så er ikke dette noen utfordring om de bytter medlemssystem til SICS Systems, for hvert enkelt senter har 100 prosent kontroll på hva de ønsker å gjøre med medlemsmassen.
Kostnadsbesparelser og enkel installasjon
Det er ingen tvil om at det er store utgiftsposter i forbindelse med resepsjonstjeneste som kan kuttes for mange senter dersom man velger å semi- eller helautomatisere et treningssenter – og det er opp til den enkelte hvor langt man ønsker å gå.
Det er fullt mulig å bygge ut systemet etter hvert når man implementerer en større del av løsningene som er tilgjengelige, hvis man ønsker det.
SICS Systems leverer selv alle komponenter, så kunder forholder seg ikke til forskjellige aktører, og dette er i seg selv både betryggende og enkelt.
Nå har SICS Systems mulighet til å levere komplett selvbetjent medlems- og adgangssystem gjennom bruk av en egen applikasjon på medlemmenes telefon, noe som betyr at kostnaden for installasjon på det enkelte senter er svært overkommelig i forhold til innsparingsmulighetene i resepsjonstjeneste og medlemskontor.
Dersom du kutter bare en time betjent resepsjon pr. dag så vil investeringen være nedbetalt på under ett år. Så de som mener resepsjonstjeneste på sitt senter er viktig kan selvsagt beholde det i kjernetiden, men kanskje kutte ned en del lønnskostnader på tider med mindre besøk.
SICS System kan også tilby en gunstig nedbetalingsordning for de som har behov for det. Et bytte til SICS System bør altså for de fleste være en no-brainer.
Med systemet vil du alltid ha full kontroll på dine medlemmer, og i disse tider kan det være greit å vite at du til enhver tid kan hente ut fullt oppdaterte lister for hvem som har vært på senteret og når de har vært der.
Satser på samarbeid
«Vi vil skape enkle, effektive og gode medlemssystemer som fungerer for alle typer senter» er overskriften for løsningene hos Sics Systems, og de er virkelig på lag med kundene sine.
– Vi kjenner til hvordan man skal gjøre senterdrift gjennom nesten 25 år i bransjen selv, og justerer systemene våre etter innspill fra egne kunder. Vi vil at de skal få det systemet som fungerer aller best der ute, avslutter Rønningen.
Så gjenstår det bare å se hvordan det utvikler seg, og salgsansvarlig er helt klar på at det er bare å ta kontakt om du vil vite mer om medlemssystemene og de løsningene som finnes.
Sics Systems faktaboks
- En totalløsning for drift av treningssenter fra en og samme plattform
- Sømløst medlemssystem for alle typer senter
- Enkelt og intuitivt
- Høy grad av sikkerhet. Kun betalende medlemmer får tilgang til senteret.
- Full kontroll på medlemskap og betaling, inn- og utpasseringer, overvåkning og sikkerhet, samt fjernstyrte lukke- og åpningsrutiner – og der det hele kan styres fra mobil/pc/nettbrett
- Nye og eksisterende medlemmer utfører alle operasjoner selv
- Ingen muligheter for å snike seg inn på senteret uten gyldig medlemskap
- Mulighet for booking av gruppetrening via app/mobil/pc/nettbrett eller egen bookingstasjon.
- Systemet følger alle regler og pålegg for datalagring og GDPR, og oppdaterer systemet slik at endringer i eksisterende lovverk implementeres fortløpende
- Trygt og sikkert for medlemmer og eiere
Vil du vite mer om SICS Systems?
Kontakt Magne Rønningen salg@sics.no // +47 92037324