Medlemsappen Bruce kjøper opp den norske konkurrenten Combine for å få tilgang til det norske markedet.
Gründerne bak Combine har bygget opp en plattform med 70 uavhengige treningssentre. Nå kjøpes de opp av den svenske konkurrenten Bruce.
De siste årene har det blomstret opp flere selskaper som samler enkeltstående treningssentre og andre treningstilbud på app-plattformer, som selges til kundene via abonnement. I september 2019 landet markedslederen ClassPass i Norge.
LES OGSÅ: ClassPass: «Ulne» svar om ambisjonene i Norge
Avtalen mellom Bruce og Combine ble signert to dager før alle landets treningssentre måtte stenge ned som følge av koronaviruset.
– Det er klart at det var en tøff beslutning å gi fra seg det man har bygget opp på egen hånd, sier en av grunnleggerne, Siw-Cathrine Braa, til avisen.
Bruce har til sammen hentet rundt 25 millioner kroner i risikokapital, og har 200 sentre på plattformen sin i Stockholm og Göteborg.
VÅRE KJEDEPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]