Når potensielle medlemmer besøker SATS Stureplan i Stockholms trendy Östermalm-distrikt passer de ansatte på å vise dem THE IMMERSIVE FITNESS studio. Resten av omvisningen er derfra bare en ren formalitet – de melder seg alltid inn.
– Når vi viser folk programmet THE TRIP™ når vi har omvisning på senteret ender vi alltid opp med at de melder seg inn – det er et kraftig salgsverktøy, sier daglig leder Marie Nordin.
SATS Stureplan gikk foran som et eksempel i 2015 ved å bli et av de første sentrene i verden som kunne tilby produktet THE IMMERSIVE med programmet THE TRIP – og det har siden den gang ført til at senteret har fått maksimalt ut av sin investering ved å kunne tilby sine medlemmer et futuristisk fitness-konsept.
Vår stjerneattraksjon
Medlemmer betaler 10 euro mer for sine månedlige medlemskap for å kunne ha tilgang til THE TRIP, og en gjennomsnittlig time har godt over 90 prosent dekningsgrad, og mer enn 40 på venteliste er vanlig på disse timene.

– THE TRIP er vår stjerneattraksjon, fastslår gruppetimeansvarlig, Anna Johansson.
– Den er fantastisk som et trekkplaster for nye medlemmer, gjør at flere medlemmer blir værende og gir en god ekstrainntekt for senteret, legger hun til.
Gi flere medlemmer
THE TRIP har en god påvirkning på SATS Stureplan og gir senteret et løft ved at de kan tilby timer til bedrifter til 300 euro per time, og dette kan igjen føre til at nye medlemmer oppdager senteret.
“Når vi viser folk THE TRIP på omvisninger ender vi alltid opp med at de melder seg inn hos oss – det er et viktig salgsverktøy”

– Les Mills er en stor merkevare i Sverige, konstaterer Nordin.
– Det gir oss mange medlemmer som ikke ville kommet til oss om vi ikke hadde hatt disse produktene.
- 30 timer med THE TRIP holdes hver uke
- Over 90 % gjennomsnittlig dekningsgrad på TRIP timene
- 7 000 medlemmer totalt på senteret
- 36 % av medlemmene trener GX hver uke