Det spør Impulse Treningssenter om i sin nye januarkampanje med det utradisjonelle budskapet «Tren mindre, men bedre». Kampanjen krydres riktignok med gratis trening for nye medlemmer frem til 1. mars.
– La oss gjøre det helt klart: Vi mener ikke at folk skal slutte å trene. Tvert imot. Vi mener imidlertid at det er viktig å finne den treningsmåten, -hyppigheten, og -rutinen som passer hver enkelt, sier markedsansvarlig Johannes Hvidsten i Impulse.
I en pressemelding fastslår kjeden at hver eneste januar pøser media ut artikler om gammelt ribbefett som må bort, nytt år og nye muligheter, osv.
Impulse, som alle andre, er lei av å føle på den dårlige samvittigheten etter jula, og mener at vi i alle fall ikke trenger treningssentre som sier det samme, heter det i meldingen.
VÅRE TRENINGSSENTERPARTNERE:
[slideshow_deploy id=’11726′]
Mange starter for hardt
Vi mennesker er forskjellige – og det er også motivasjonen vår for å trene. Med «tren bedre», mener vi på den måten som er bedre for hver enkelt. For du trenger nemlig ikke å bruke to timer på treningsstudio, tre dager i uka – om du ikke vil.
Noen ganger er ti minutter på mølla nok til å få roet ned tankekjøret. Andre ganger er en time i marka bedre.
– Av erfaring vet vi at altfor mange av de som melder seg inn på treningssentre i januar går ut av startblokkene i et forrykende tempo, som beklageligvis ofte bare varer noen få uker, påpeker Hvidsten.
– Og her er kjernen i budskapet vårt: Vi vil at medlemmene våre skal ta det i sitt tempo, og så skal vi sammen skape de gode treningsvanene, som varer år etter år, fortsetter han.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
Må ha konkurransedyktige vilkår
– Hva er det målbare målet med kampanjen?
– Vårt største ønske er at medlemmene klarer å etablere gode, langsiktige treningsvaner. Ikke bare er det et ønske, det er et ansvar vi tar for kundenes suksess ved å etablere treningsvaner tidlig i medlemskapet, slik at de oppnår det de faktisk ønsker når de blir medlem på et treningssenter. Klarer de det vil også varigheten på medlemskapene øke deretter.

– Dette legger vi til rette for gjennom aktivt å bruke PT-ene våre i kommunikasjonen gjennom hele kampanjeperioden, tilgjengeliggjøre treningsappen vår, Impulse Online, med skreddersydde program for nybegynnere samt øvrig kommunikasjon.
– Summen av dette vil bli målt i nye medlemmer, gjennomførte introtimer og salg av PT-timer. På sikt vil vi også kunne måle varigheten på medlemskap inngått i kampanjeperioden. Bransjens store utfordring er ikke å selge medlemskap, men å holde på medlemmene over tid, fastslår Hvidsten.
– Er det nødvendig med gratis trening frem til mars for å få inn folk til å trene?
– Selv om vi har en annerledes og sterk kampanje må vi også ha konkurransedyktige vilkår i et så lokalt marked som Trondheimsregionen er.