Siden lanseringen i fjor er det solgt 120 Skillmill-møller i Norge. Nå skal den brukes av Sats Elixia i kjedens nye Build‘n Burn-konsept.
– Foreløpig er det fem Sats Elixia-sentre som tilbyr Build ‘n Burn, og hver av disse har tatt inn fire til fem møller, forteller markedssjef Anne Kristiansen i Qicraft Norway.
Den nordiske treningsskjeden lanserer nå i februar sitt eget treningskonsept – Build’n Burn – i Sverige, Norge og Finland.
Konseptet bygger på høyintensiv styrke- og kondisjonstrening i grupper på 16-20 personer i en spesialbygd sone på utvalgte sentre.
Høyintensiv trening i enkel og inspirerende form er en sterk voksende trend, først og fremst i USA. Med Build’n Burn tar Sats Elixia treningsformen til Norden.
Fem Build’n Burn-sentre
I konkurranse med andre liknende produkter på markedet, har Sats Elixia valgt å satse på tredemøllen Skillmill. Konseptet med Skillmill er at den drives av utøverens egen kraft. Produktet beveger seg i samme tempo som utøveren i forhold til om han går, løper eller sprinter.
VÅRE ANNONSØRER:
[slideshow_deploy id=’1113′]
– Build’n Burn er skapt for å kunne gjennomføre hard trening på en enklere og morsommere måte en noensinne før, og vi er stolte av å være den første treningskjeden i Norden som lanserer denne treningsformen, sier konseptansvarlig Kine Stensrud i Sats Elixia i en pressemelding.
Build’n Burn konseptet vil i første omgang tilbys på Elixia CC-Vest, Sats Solli plass, Elixia Colosseum, Sats Sagene og Elixia Lambertseter.
Timene foregår i små grupper som sikrer tett personlig oppfølging. Medlemmene trener i en trendy Build’n Burn-sone der de disponerer egen løpemølle, TRX, romaskin, kettlebells og vekter.
Sonen er skjermet fra resten av senteret. Musikken er mikset av anerkjente DJ´s og satt sammen spesielt for konseptet
Build’n Burn er en del av det nye medlemskonseptet til Sats Elixia, og vil koste 200 kroner ekstra i måneden for medlemmene som velger dette som tilbud.
Betegner det som suksess
Markedssjef Kristiansen er godt fornøyd med gjennomslaget, og at Sats Elixia har valgt Skillmill.
– Det blir spennende å følge med og vi håper på suksess for Sats Elixia med dette konseptet.
Under lanseringen av Skillmill i fjor vår, uttalte daglig leder Kristian Eliasson at målet for fjoråret var at ti sentre skulle på kundelisten for møllen.
– Vi skal bygge et kompetansemiljø rundt Skillmill, fastslo han – og la til at man nok måtte vente til 2017 før man så de første spesifikke Class Training-konseptene med Skillmill, utenfor rammene av et tradisjonelt treningssenter.
Fasit så langt er 120 solgte enheter i det norske markedet, fordelt på ca. 40 ulike sentre. Dette er langt over forventingene og markedssjefen betegner det som en stor suksess.
– Hva er salgsmålet for i år?
– Målet for i år er å fortsette å posisjonere oss med Skillmill-konseptet og de unike bruksområdene dette produktet har, også innenfor helse og rehabilitering, sier Kristiansen.